کنفدراسیون والیبال آسیا تمامی رقابت‌های 2020 را لغو کرد


کنفدراسیون والیبال آسیا تمامی رقابت‌های 2020 را لغو کرد

ایران اکونومیست- تمامی رقابت‌های والیبال قاره آسیا که قرار بود در سال جاری میلادی برگزار شود با تصمیم کنفدراسیون آسیا لغو و به سال آینده موکول شد.

کنفدراسیون والیبال آسیا تمامی رقابت‌های 2020 را لغو کرداین تصمیم در پی ادامه همه‌گیری ویروس کرونا اتخاذ شده و این که محدودیت‌های پروازی در میزبانی مسابقات خلل ایجاد کرده است. کنفدراسیون والیبال آسیا این تصمیم را روز پنج‌شنبه ۱۶ ژوییه اتخاذ کرده است. مسوولان والیبال قاره آسیا، پیش از این نیز از احتمال لغو رقابت‌ها در سال جاری میلادی خبر داده بودند.

با شیوع دوباره بیماری کرونا، کشورها محدودیت‌های پروازی خود را افزایش داده‌اند و منع رفت‌ و آمد رو به افزایش است. رقابت‌های AVC کاپ در بخش مردان و زنان، رقابت‌های قهرمانی مردان و زنان باشگاه‌های آسیا، رقابت‌های والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا که همگی قرار بود بین ماه‌های اوت و اکتبر برگزار شود، به سال آینده موکول شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین آغاز شد و بسیاری از رقابت‌های ساحلی و داخل سالن آسیا را لغو کرده است. کنفدراسیون والیبال آسیا همه روزه پیگیر وضعیت شیوع بیماری کرونا بوده و در تماس با فدراسیون بین‌المللی والیبال، در تلاش بود تا تقویم رقابت‌های والیبال طبق جدول برگزار شود. اگرچه بیماری کرونا با سرعت در حال گسترش است و تا به حال ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده‌اند و ۵۸۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. از آنجا که سلامت ورزشکاران و همه آن‌هایی که درگیر والیبال هستند، برای فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا اهمیت دارد، کنفدراسیون آسیا تصمیم به لغو مسابقات گرفته است.

فدراسیون والیبال ایران هم خواهان میزبانی ۲ رویداد در سال جاری میلادی بوده که این رویدادها به سال ۲۰۲۱ موکول شده‌اند. فدراسیون ایران خواهان میزبانی سیزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی پسران زیر ۱۸ سال در شیراز و بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی پسران زیر ۲۰ سال در تهران بوده که این رقابت‌ها با پیشنهاد کنفدراسیون والیبال آسیا به ترتیب در تاریخ ۹ تا ۱۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ (۲۰ تا ۲۷ دی سال ۱۳۹۹) و ۲۰ تا ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۱ (۲ تا ۹ اسفند سال ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد که البته این پیشنهاد هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر