قطعی آب 1700 خانوار روستایی در کلاله / خسارت 245 میلیارد ریالی سیل به راه‌ها


بارش‌های عصر دیروز و صبح امروز سبب طغیانی شدن رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در مناطق شرقی استان که خسارت‌های زیادی هم به بار آورد.

آفتاب‌‌نیوز :

از عصر دیروز بارش‌های رگباری در شرق استان شروع شد که سبب طغیان رودخانه‌ها، وقوع سیلاب و آبگرفتگی شدید معابر در بسیاری از شهرها و روستاها شد.

رضا قادری، مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه سیلاب امروز به منازل مسکونی، راه‌ها و اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده است، گفت: جمع‌بندی خسارت‌ها تا 24 ساعت دیگر انجام می‌شود.

قطعی آب 1700 خانوار روستایی در کلاله / خسارت 245 میلیارد ریالی سیل به راه‌ها

قطعی آب شرب 1700 خانوار روستایی کلاله

سیلاب امروز در شهرستان کلاله سبب آبگرفتگی منازل مسکونی روستاییان شده و آب شرب حدود یکهزار و 700 خانوار روستایی نیز قطع شده است.

مسئولان آب و فاضلاب می‌گویند تلاش می شود تا امشب یا فردا مشکل آب شرب حدود هزار خانوار اهالی منطقه روستایی « سوار» برطرف شود.

برای حدود 700 خانوار روستایی در دهستان آقسو که آب شرب آنها از مجتمع آبرسانی زاو و چشمه‌های گونیلی و اجن سنگرلی تأمین می‌شود نیز به دلیل کدورت بالا و همچنین از بین رفتن لوله خط انتقال؛؛از طریق ناوگان آبرسانی سیار تأمین می‌شود.

خسارت 245 میلیاردریالی سیل به راه‌های مواصلاتی کلاله

بر اثر سیلاب روز و شب گذشته 245 میلیارد ریال خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی راه‌های اصلی فرعی و روستایی این شهرستان وارد شد.

این خسارت‌ها شامل 91 کیلومتر راه اصلی فرعی و روستایی و 82 دستگاه ابنیه فنی بوده است.

پس از وقوع سیلاب نیروها و عوامل راهداری در طول راه‌های خسارت‌دیده مستقر شده و با انجام عملیات راهداری تردد را در سطح راه‌ها برقرار کردند.

پرهیز از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها

واشناسی گلستان هم هشدار داده هه دلیل بارش‌های نقطه‌ای شدید و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از اسکان در این مناطق بپرهیزند.

از فردا با خروج سامانه بارشی جوی پایدار بر استان حاکم خواهد شد. ضمن اینکه روند افزایش نسبی دما نیز پیش بینی می‌شود.

استاندار گلستان نیز از طغیان رودخانه‌ها به دلیل بارندگی‌های سیل‌آسای دیشب و امروز در شهرستان گالیکش بازدید کرد.

حق‌شناش گفت: در مدت زمان کوتاهی شاهد بارش بیش از 100 میلیمتر باران در شهرستان‌های شرق استان بودیم اما خوشبختانه با حضور نیروهای امدادی خسارات جانی وجود نداشته است.

وی افزود: تلاش داریم ظرف مدت 24 ساعت میزان خسارت مالی وارده را برآورد و اعلام کنیم.

فراخوان تعدادی از شهرداری‌ها برای کمک به شهرداری آزادشهر

طغیان رودخانه‌ها در آزادشهر سبب آبگرفتگی شدید یک سوم شهر شد و خسارت‌های زیادی هم به بار آورد.

فرماندار این شهرستان گفت: به رغم اینکه رودخانه‌ها و کانال‌های انتقال آب داخل شهر لایروبی شده بود اما میزان بارش‌ها بیشتر از ظرفیت آب‌گذری رودخانه‌ها بود.

میرمحمد غراوی، معاون عمرانی استاندار گلستان هم گفت: برخی از شهرداری‌ها از جمله گرگان و گنبدکاووس برای کمک به شهرداری آزادشهر و رفع آسیب‌هایی که سیلاب به بار آورده است، به این شهر اعزام شدند و در حال کمک به شهروندان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث طبیعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته