قیمت میلگرد 11 هزار تومان شد / توقف عرضه آهن به بازار


قیمت میلگرد 11 هزار تومان شد / توقف عرضه آهن به بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن می‌گوید: قیمت میلگرد قبل از افزایش قیمت دلار شش هزار و 500 تومان بود اما حالا قیمت میلگرد به 11 هزار و 500 تومان رسیده است. نوشته قیمت میلگرد 11 هزار تومان شد / توقف عرضه آهن به بازار اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت آهن دوباره گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: ما مخالف صد در صدی افزایش قیمت آهن و میلگرد هستیم. از زمانی که قیمت دلار افزایش یافت، این افزایش قیمت دلار به سایر کالاها همچون میلگرد، فولاد و آهن تاثیر گذاشت. قیمت میلگرد قبل از افزایش قیمت دلار شش هزار و ۵۰۰ تومان بود اما حالا قیمت میلگرد به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

حمیدرضا رستگار افزود: علت افزایش قیمت آهن و میلگرد عرضه مواد اولیه آن به بورس است. با این اقدام قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود و همین موضوع تنش بسیاری را برای خرید شمش و مواد اولیه ایجاد کرده است. برخی تولیدکنندگان هم به بهانه نبود مواد اولیه عرضه آهن و میلگرد را به بازار متوقف کرده‌اند که همین مسائل قیمت میلگرد را در بازار افزایش داده است.

او اظهار کرد: قانونا افزایش قیمت آهن و میلگرد توجیه اقتصادی ندارد و افزایش فعلی قیمت آهن و میلگرد غیرواقعی است. در این میان سود ناشی از افزایش قیمت آهن به جیب برخی دلالان می‌رود.

رستگار گفت: قیمت آهن ارتباطی به افزایش قیمت فلزات جهانی ندارد. سهام آهن به بورس عرضه می‌شود بورس به جای شفاف‌سازی، در قیمت آهن دخالت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام