چین: ممنوعیت احتمالی سفر اعضای حزب حاکم به آمریکا «رقت‌انگیز» است


چین: ممنوعیت احتمالی سفر اعضای حزب حاکم به آمریکا «رقت‌انگیز» است

وزارت خارجه چین با هشدار درباره اینکه به «قلدری‌های» آمریکا واکنش نشان خواهند داد، طرح احتمالی ممنوعیت مسافرت اعضای حزب حاکم...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هوآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) به اقدامات خصمانه جدید آمریکا از جمله لغو وضعیت ویژه تجاری با هنگ‌کنگ، تحریم مقامات محلی چین و همچنین احتمال ممنوع شدن سفر اعضای حزب کمونیست این کشور به ایالات متحده واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، چون‌یینگ طی نشست خبری روزانه گفت پکن به فاز اول توافق تجاری با واشنگتن پایبند است اما تاکتیک‌های قلدرمآبانه آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

بر این اساس، وی اتهام‌زنی‌های آمریکا درباره نقض حقوق بشر در منطقه «سین‌کیانگ» توسط دولت چین را «بزرگترین دروغ» واشنگتن توصیف کرده و از «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده دعوت کرد تا با حضور در این منطقه به شخصه ببیند که چنین اتهاماتی صحت ندارد.

دولت آمریکا چند روز پیش به بهانه‌های حقوق بشری در سین‌کیانگ و همچنین تصویب قانون «امنیت ملی هنگ‌کنگ» در پارلمان چین، چند نفر از مقامات محلی دولت پکن در سین‌کیانگ را تحریم کرده و وضعیت تجاری ویژه با هنگ‌کنگ را نیز لغو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره گزارش امروز روزنامه «نیویورک‌تایمز»، مبنی بر احتمال ممنوع شدن سفر اعضای حزب کمونیست چین و خانواده‌هایشان به آمریکا، گفت اگر این گزارش درست باشد، «رقت‌انگیز» خواهد بود.

چهار منبع مطلع به نیویورک‌تایمز گفته‌اند جزئیات طرح پیشنهادی هنوز نهایی شده و حتی این احتمال وجود دارد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نهایتاََ آن را رد کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل