بیش از 600 هزار نفر ظرفیت نیروی انسانی گروه‌های جهادی است


بیش از 600 هزار نفر ظرفیت نیروی انسانی گروه‌های جهادی است

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: در حال حاضر 23 هزار گروه جهادی در کشور فعالیت دارند و بیش از 600 هزار نفر ظرفیت نیروی انسانی متخصص در این گروه‌ها فعال است.

سرهنگ محمد زهرایی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با خانواده پنج جهادگر آسمانی در شهرستان مرزی نهبندان در جمع خبرنگاران افزود: امروز مقابله با فقر و محرومیت مشابه دفاع مقدس، عرصه‌ای مقدس است که جوانان پرشور و انقلابی، متخصص و دردآشنا در این عرصه خدمت می‌کنند.

وی گفت: بسیج سازندگی که مقام معظم رهبری بستر ثبت و ضبط، نظارت و صیانت از گروه‌های سازندگی را برعهده این سازمان قرار دادند به عنوان متولی این حوزه پیگر است تا ساماندهی بهتری اتفاق بیفتد و بتوانیم در ادامه مسیر خدمات هدفمندتری به مردم در مناطق محروم ارائه دهیم.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته ۳۵ نفر از جهادگران جان خود را حین ماموریت و انجام وظیفه از دست داده‌اند.

رییس سازمان بسیج سازندگی افزود: یادواره جهادگران آسمانی برای ۳۵ شهید، دهم مرداد مصادف با سالروز دیدار جهادگران با مقام معظم رهبری در تهران به صورت حضوری یا ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

وی گفت: این یادواره اگر ویروس منحوس کرونا اجازه دهد، به صورت تجمعیی و حضوری و اگر مقدور نباشد به صورت ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار خواهد شد.

زهرایی با بیان اینکه عنوان شهید، مطالبه عمومی برای جهادگران آسمانی است افزود: برای تحقق این مهم اقداماتی توسط نیروهای مسلح، بسیج و سپاه انجام شده است و با مجلس نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا بتوانیم عنوان شهید را با بقیه موضوعات مرتبط با آن برای این افراد داشته باشیم.

وی اظهار داشت: همچنین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و نامگذاری ۳۵ پروژه به نام ۳۵ شهید جهادگر از دیگر برنامه‌های دهم مرداد در کشور است.

وی گفت: همزمان با سالروز دیدار جهادگران با مقام معظم رهبری (۱۰ مرداد) جهادگران، مجامع جهادی و شوراهای جهادی استان‌ها به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک خواهند داد و با پیام ۹ بندی رهبری که خطاب به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی صادر کردند، میثاق دوباره خواهند بست.

رییس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: جوانان پرشور و انقلابی با دغدغه و بدون چشمداشت تحت عنوان گروه‌های جهادی در سراسر کشور به مقابله با فقر و محرومیت می‌شتابند و اکنون دفاع نوین شده است و جنگ تغییر یافته لذا سنگرها به انسان‌های خاص از سرباز تا ژنرال نیاز دارد.

علیرضا پروانه، محمدرضا سبزه‌بین، رحمت‌الله شیرین، پژمان هاشمی و حبیب فرزانه از شهرستان نهبندان و محمد خراسانی از شهرستان سرایان از جمله جهادگران آسمانی خراسان جنوبی هستند که امروز با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور از خانواده جهادگران آسمانی شهرستان نهبندان تجلیل شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بسیج سازندگی براساس تفاهم‌نامه با استانداری معین محرومیت‌زدایی در شهرستان مرزی زیرکوه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در