55 درصد از املاک دولت در استان کرمان سند ندارند


55 درصد از املاک دولت در استان کرمان سند ندارند

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان گفت: 12 هزار و 328 فقره املاک دولتی در استان کرمان شناسائی شده که درصد اسناد نسبت به املاک بدون سند 45 درصد است و در واقع 55 درصد از املاک دولت در استان کرمان سند ندارند.

"حمید شیخ اسدی" امروز ۲۶ تیرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به وضعیت اموال غیرمنقول دستگاه های اجرائی استان کرمان اظهار کرد: ۲۵۲۵ سند مالکیت دولتی در سال ۸۹ از وزارت امور اقتصادی و دارائی به استان انتقال داده شده و در حال حاضر با رشد ۱۲۳ درصدی( صدور ۳۰۸۶ فقره)، کل اسناد دستگاه های اجرائی ۵۶۱۱ سند است.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۳۲۸ فقره املاک دولتی در استان کرمان شناسائی شده که درصد اسناد نسبت به املاک بدون سند ۴۵ درصد است و در واقع ۵۵ درصد از املاک دولت در استان کرمان سند ندارند.

شیخ اسدی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰۰ ملک دولت در استان سند ندارد که با این وضع امکان زمین خواری و تعرض به املاک دولتی وجود دارد و مدیران دولتی باید در این زمینه اقدام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از معضلات کشور و استان کرمان این است که آمار دقیقی از دارائی های دولت نداریم و نمی دانیم دولت چقدر زمین و ملک دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی استان کرمان گفت: با تلاش همکاران ما، کرمان جزو استان های رتبه نخست کشور است که در سال گذشته اسناد را در سامانه "سادا" ثبت کرده است.

وی اظهار کرد: ضروری است مدیران استان توجه و اقدام جدی نسبت به تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از ضرر و زیان به اموال منقول و غیرمنقول را داشته باشند.

شیخ اسدی در ادامه تصریح کرد: پروژه مولدسازی و مدیریت دارائی های دولت، تحقق بخشی از اقتصاد مقاومتی است و در واقع با این پروژه می خواهیم بدانیم دولت چقدر دارائی دارد و چه راهکاری برای مدیریت و استفاده بهینه از آنها وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»