از درخواست تقسیم کرمان به چند استان تا پروژه های نیمه تمامی که سوهان روح شده


از درخواست تقسیم کرمان به چند استان تا پروژه های نیمه تمامی که سوهان روح شده

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار حلقه چاه غیرجاز در استان وجود دارد، گفت: در حوزه ما برخی نقاط دارای آب های سطحی، مردم چاهک هایی دارند که آباء و اجدادی و منبع ارتزاق آنهاست که اکنون مشکلاتی برای آنها به وجود آمده و تاکید این است اگر پنج درصد چاه های غیرمجاز مدیریت شود، همه چاهک هایی که رزق و روزی مردم...

"صمدالله محمدی" امروز ۲۶ تیرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: هر کدام از ما در قبال مردم مسئولیت داریم و باید به میزان مسئولیت پاسخگو باشیم و حق مردم نیست بیش از این دغدغه داشته باشند و وظیفه مدیران و نمایندگان این است دغدغه های مردم را دنبال کنند.

وی در ادامه افزود: شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه مزیت های فوق العاده ای دارند و انتظار این است به آنها توجه شود.

محمدی با اشاره به مشکلات شهرستان های حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: مهاجریت بی رویه داریم و اگر اراده جمعی باشد، می توانیم زمینه حضور مردم را در شهرستان خودشان فراهم کنیم.

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهم ترین مشکلات و دغدغه های ما زیرساخت و جاده اولویت اول است. پروژه ۱۸ ساله داریم که رها شده و سال هاست طرح هایی آغاز شده و به بهره برداری نرسیده است.

وی اظهار کرد: راه آهن از نیازهای ضروری شهرستان بافت است و از اول انقلاب همه قول راه آهن "سیرجان - بافت" را داده اند و سوهان روح مردم شده اما به نتیجه نرسیده و اعلام می کنیم این طرح توجیه اقتصادی دارد.

محمدی با اشاره به اینکه به روح و روان مردم توجه نداریم، افزود: دقت نداریم که توقع اجرای یک پروژه برای مردم ایجاد کردن و عدم اجرای آن چه سختی های روحی بری مردم به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: درخواست داریم میراث فرهنگی با توجه به ظرفیت های حوزه گردشگری و صنایع دستی شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه جایگاه این شهرستان ها را به ما ارائه کند و گزارش فعالیت های آینده در این حوزه ارائه شود.

نماینده بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تچه یحیی صوغان ۹۰۰۰ سال قدمت دارد، دومین ظرفیت عشایر کشور را داریم، انبار غله استان و ... از جمله ظرفیت های شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه است که باید به این موارد توجه شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار حلقه چاه غیرجاز در استان وجود دارد، گفت: در حوزه ما برخی نقاط دارای آب های سطحی، مردم چاهک هایی دارند که آباء و اجدادی و منبع ارتزاق آنهاست که اکنون مشکلاتی برای آنها به وجود آمده و تاکید این است اگر پنج درصد چاه های غیرمجاز مدیریت شود، همه چاهک هایی که رزق و روزی مردم بسته به آن است، مدیریت می شود.

استاندار کمک کند کرمان به ۳ یا ۴ استان تقسیم شود!

به گزارش ایسنا، "ذبیح الله اعظمی سارویی" نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت کمیسیون کشاورزی مجلس در دو هفته گذشته اظهار کرد: مرغداران مشکلات زیادی دارند و قیمت نهاده های کشاورزی افزایش سرسام آوری داشته که این مسائل با وزیر در میان گذاشته شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجاس شورای اسلامی افزود: پیگیری تامین آب شرب جیرفت و عنبرآباد را داشتیم که در این زمینه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به استان رسیده است.

اعظمی تصریح کرد: برای حل مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی و تامین نهاده های کشاورزی جنوب استان که از مهرماه کار آغاز می شود، پیگیری ها و مذاکرات صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است، گفت: استاندار کرمان در واقع چهار استان را اداره می کند و خواه ناخواه نمی تواند به همه نقاط سرکشی کند و درخواست داریم استاندار به ما کمک کند تا استان کرمان به سه یا چهار استان تقسیم شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد