مهمان ناخوانده‌ای که قصد مهاجرت ندارد


مهمان ناخوانده‌ای که قصد مهاجرت ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا دو هفته آینده ملخ‌های صحرایی از استان به سمت کشورهای هم‌جوار مهاجرت کند، اما بازگشت آن‌ها را از فصل پاییز خواهیم داشت که باید از اکنون برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

غلامرضا قوسی، امروز پنج شنبه 26 تیر به رسانه‌های گروهی گفت: در فاز نخست 27 کانون ملخ صحرایی در استان شناسایی شد و در حال حاضر 68 هزار هکتار از اراضی استان به آفت ملخ صحرایی آلوده شده که کارشناسان همچنان در حال انجام پایش هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ملخ‌ها به 3200 هکتار از اراضی باغی استان هجوم آوردند، افزود: مبارزه با ملخ‌های صحرایی از همان روزهای نخستین همچنان در حال انجام است، اما اعتبارات تاکنون کفاف کرده و در بالغ بر 27 هزار هکتار کار مبارزه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر مبارزه با این آفت بیش از سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که درخواست را به سازمان حفظ نباتات ارسال کردیم و امیدواریم 100 درصد اعتبارات تخصیص یابد.

قوسی با بیان اینکه اگر 100 درصد اعتبارات تخصیص یابد می‌توانیم سم فراوان همراه با دستگاه سم‌پاش بیشتری خریداری کنیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا دو هفته آینده ملخ‌های صحرایی از استان به سمت کشورهای هم‌جوار مهاجرت کند، اما بازگشت آن‌ها را از فصل پاییز خواهیم داشت که باید از اکنون برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون مبلغ ۲ میلیارد تومان برای مبارزه با این آفت هزینه کرده است که از سوی سازمان حفظ نباتات کشور تا این زمان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به پیش بینی‌های سازمان حفظ نباتات کشور و فائو، ملخ‌های مهاجم برای گذراندن تابستان به کشور پاکستان و هندوستان مهاجرت و در پاییز به کشور ایران بازگردند.

قوسی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای مقابله با این ملخ در فصل پاییز در حال حاضر سه میلیارد تومان است که با توجه به احتمال افزایش قیمت سموم و دستگاه‌ها، این مبلغ نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک