بهزیستی بیرجند روزانه سرپناه چند کارتن‌خواب می‌شود؟


بهزیستی بیرجند روزانه سرپناه چند کارتن‌خواب می‌شود؟

مدیر بهزیستی بیرجند گفت: مرکز سرپناه شبانه با ظرفیت 25 نفر مخصوص معتادان پرخطر و کارتن خواب است که به طور میانگین 15 نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند.

حسن شرفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۸ نفر معتاد متجاهر به بهزیستی بیرجند ارجاع داده شدند که بهزیستی به آنان خدمات ارائه کرده است.

وی افزود: طی سال گذشته طرح غربالگری اختلالات ژنتیک ۱۵ تا ۲۵ سال برای ۴۹۷ نفر اجرا شد، افزود: طی سال گذشته ۱۵۸ کودک در مهدکودک‌های بیرجند کمک هزینه شهریه دریافت کردند.

مدیر بهزیستی بیرجند بیان کرد: طی سال گذشته همچنین طرح توزیع یک وعده غذای گرم در ۱۱ روستا مهد بیرجند اجرا و ۵۶۲ کودک تحت پوشش طرح توزیع یک وعده غذای گرم قرار گرفتند.

شرفی ادامه داد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۶۵ کودک در برنامه غربالگری و تشخیص زود هنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال غربال شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه پیشگیری ۳۸ مرکز غیردولتی فعال هستند، تصریح کرد: مرکز سرپناه شبانه با ظرفیت ۲۵ نفر مخصوص معتادان پرخطر و کارتن خواب است که به طور میانگین ۱۵ نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند.

مدیر بهزیستی بیرجند با اشاره به اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی بهزیستی در سال گذشته، افزود: طی سال گذشته ۲۷ کودک به عنوان فرزندخوانده واگذار شده‌اند و اکنون ۲۹ خانواده در نوبت دریافت فرزند از بهزیستی هستند.

شرفی تصریح کرد: از سال گذشته برای اولین بار والدین کارمندی که فرزند معلول شدید و یا بسیار شدید زیر ۱۲ سال داشتند، توانستند با معرفی از بهزیستی از خدمت نیمه وقت استفاده کنند.

وی افزود: طی سال گذشته ۲۹ واحد مسکونی ویژه مددجویان و معلولان واگذار شد و در سال جاری نیز ۱۱۶ واحد در روستای چهکند و شکراب برای جامعه هدف بهزیستی بیرجند احداث می‌شود.

مدیر بهزیستی بیرجند با اشاره به مناسب سازی ۳۷ درصدی اماکن عمومی و ادارات بیرجند، یادآور شد: طی سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!