رعایت عفاف و حجاب، آسیب اجتماعی را کاهش می‌دهد


رعایت عفاف و حجاب، آسیب اجتماعی را کاهش می‌دهد

مدیر کل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: باید تلاش کنیم عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم که به دنبال آن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

مریم بیدخام در جلسه هم‌اندیشی حجاب و عفاف کانون خواهران بسیج رسانه استان قزوین که با حضور لیلا رضایی، مسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین، شب گذشته ۲۵ تیر برگزار شد با اشاره به قوانین حجاب و عفاف در کشور، تصریح کرد: در حوزه عفاف و حجاب باید ببینم کجا را بیراهه رفتیم که بعد از چهل سال از انقلاب هنوز دغدغه عفاف و حجاب داریم، باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ها بازنگری و تجدیدنظر کنیم و طرحی نو ارائه دهیم.

وی افزود: در حال حاضر اغلب افرادی که دغدغه حجاب ندارند، مادران و مادربزرگشان محجبه هستند بنابراین باید بررسی شود که چه چیزی باعث شکاف بین نسلی شده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری قزوین بیان کرد: ۲۵ دستگاه اجرایی وظیفه عام و تخصصی نسبت به حجاب و عفاف دارند، از حیث قانون جایی نداریم که قانون سکوت کرده باشد یعنی تمامی دستگاه‌ها باید وظایف درون و برون سازمانی خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: هر ساله طبق چک لیستی که وزارت کشور به ما تکلیف کرده است در دو حوزه عفاف و حجاب بازرسین ما اجرای این وظایف را رصد می‌کنند، سپس این موارد ارزیابی می‌شود و دستگاه‌های برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند، دستگاه‌هایی که خوب کار نمی‌کنند نیز تذکر دریافت می‌کنند.

بیدخام اظهار کرد:در برخی مغازه‌ها ما شاهد فروش لباس‌های خارج از عرف هستیم برای مثال مانتوهای بدون دکمه و باز در مانتو فروشی عرضه می‌شود در حالی که در قانون به صورت شفاف مسئول رسیدگی به این موضوع مشخص شده است و دستگاه مسئول باید پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: موضوع عفاف و حجاب مسئله مهمی است چرا که مستقیم با سلامت خانواده و سلامت جامعه ارتباط دارد، اگر ما بتوانیم عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کنیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند، باید توجه کنیم که حجاب یک پوشش است و افرادی ممکن است پوشش ظاهری را حفظ کنند ما باید مسئله بی‌عفتی را مورد نظر قرار دهیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با حوزه عمرانی متفاوت است، علی رغم اینکه حوزه عمرانی قابل مشاهده است اما حوزه فرهنگی به رفتار مردم برمی‌گردد و نمی‌توان به طور قاطع گفت که تاثیر گذاشته است.

وی تاکید کرد: هر دستگاهی وظایف خودش را دارد و علاوه بر بازرسی ما باید خودارزیابی کند، وظیفه رسانه نیز مطالبه‌گری است، رسانه‌ها می‌توانند با برگزاری نشست مسئولان را به چالش بکشند.

بیدخام اظهار کرد: اغلب دستگاه‌ها وظایف خود را انجام می‌دهند اما فعالیت نیروی انتظامی بیشتر به چشم می‌آید، برخی از افراد با مظلوم نمایی از برخورد نیروی انتظامی فیلم صوری تهیه کرده است که همین امر باعث شده تا فکر کنیم نیروی انتظامی تنها دستگاهی است که در حوزه حجاب فعال است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید سیاست‌های ابلاغی را اجرا کنند و چالش‌های موجود را شناسایی و مطرح کنند، با توجه به اهمیت رویکرد ایجابی و ضرورت سرمایه‌گذاری فرهنگی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگ ساز متناسب باید در حوزه حجاب فعالیت‌های خلاقانه متناسب با فرهنگ بومی هر منطقه اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی