هفت هزار کودک در مراغه خدمات سلامت دریافت کردند


هفت هزار کودک در مراغه خدمات سلامت دریافت کردند

مراغه - ایرنا - معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هفت هزار کودک زیر پنج سال در این شهرستان خدمات سلامت دریافت کردند.

احمد مجتهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کودکان از طریق مراقبان سلامت و بهورزان شاغل در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت روستایی در مناطق شهری و روستایی، از خدمات سلامت بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: با وجود شرایط خاص بیماری کرونا در کشور، به همت مراقبان سلامت و بهورزان خانه های بهداشت با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، خدمات مربوط به گروه سنی کودکان زیر پنج سال برای این تعداد کودکان تحت پوشش در این شهرستان انجام شده است.

مجتهدی اضافه کرد: در این راستا، مراقبت های مستمر کودکان و مراجعه به خانه های بهداشت، مراکز و پایگاه های سلامت برای اطمینان از سلامت کودک، شناسایی به موقع مشکلات کودک در حیطه های مختلف از جمله اختلال رشد، اختلال تکاملی، مشکلات بینایی و شنوایی شده و درصورت لزوم مداخله به هنگام انجام می شود.

وی گفت: همچنین مکمل های آهن، مولتی ویتامین و آ - د نیز برای همه کودکان زیر ۲ سال مراجعه کننده به مراکز سلامت و خانه های بهداشت شهری و روستایی، تحویل داده شده و آموزش های لازم به خانواده های آنان ارایه شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سلامت کودکان افزود: توصیه می شود در شرایط کنونی خانواده ها باید علائم خطر بیماری ها در کودکان را بشناسند و در صورت مشاهده این علائم، کودک را در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی برساند.

مجتهدی اضافه کرد: مراجعه دیرهنگام در زمان بیماری کودک، سبب تشدید بیماری و از دست رفتن فرصت های طلایی برای درمان خواهد شد از این رو خانواده های باید سلامت کودکان را در اولویت خود قرار دهند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!