خراسان جنوبی رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور را داراست


خراسان جنوبی رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور را داراست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مدیران باید متناسب با زمان و موقعیت فعالیت کنند، گفت: خراسان جنوبی، رتبه هفتم استخراج معادن کشور، رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور و ارزش افزوده معدن آن 790 هزار میلیارد است که برای حدود 80 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مهدی اصفهانی، چهارشنبه شب ۲۵ تیر در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: در بخش صنعت استان نقص‌هایی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خراسان جنوبی بالغ بر ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع وسعت داشته و دارای ۷۷۰ هزار نفر جمعیت است که در نگاه اولیه دو بخش عمده معدن، تجارت و بازرگانی ظرفیت‌های خوبی دارند که باید در کنار هم فعالیت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بزرگترین حرکت‌ها و آتش‌ها را می‌توان با یک فنجان آب خاموش کرد، اما بستگی به زمان ورود به آتش سوزی دارد.

اصفهانی با بیان اینکه باید متناسب با زمان و موقعیت فعالیت کنیم، افزود: خراسان جنوبی، رتبه هفتم استخراج معادن کشور، رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور و ارزش افزوده معدن آن ۷۹۰ هزار میلیارد است که برای حدود ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده سهم بازرگانی در این استان ۶.۲۷۵ میلیارد ریال است، تصریح کرد: چهار طرح بزرگ را در خراسان جنوبی آغازی کرده‌ایم که امیدواریم به بهره‌برداری برسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: چهار محور اصلی در برنامه‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم و هم اکنون حرکات، شور و هیجان در خراسان جنوبی از نقطه نظر توسعه آغاز شده که باید با سرعت بیشتری پیش برود.

فعالیت‌ها با پیگیری به نتیجه برسد

مشیرالحق عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: تفاهم‌نامه‌های متعددی در سال‌های اخیر با شرکت‌های دولتی و خصوصی به ویژه ایمیدرو، ایدرو، شستا، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در استان منعقد شده است که نیاز به پیگیری دارد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سرمایه در هر سازمان نیروی انسانی آن است، افزود: جلسات منظم و کارآمد بسیاری با در نظر گرفتن امتیازات جامعه سرمایه‌گذار در استان از بُعد معدن و صنعت برگزار شد که به نتایج مطلوبی رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: با پیگیری استاندار، شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با برنامه درست به سرمنزل مقصود رسید که امیدواریم با حضور سرپرست سازمان این راه ادامه داشته باشد.

سرمایه‌گذاری؛ راه برون رفت از محرومیت

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز چهارشنبه شب ۲۵ تیر، در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: صنعت، معدن و تجارت از حوزه‌های اصلی و تأثیرگذار استان بوده و خراسان جنوبی با همراهی خوب تمام دستگاه‌های مرتبط، از استان‌های موفق در تنظیم بازار بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی افزود: با استفاده از ظرفیت مرز ماهیرود بخش قابل توجهی از نیازهای استان در این حوزه تامین شده است و در عین حال نباید به وضع موجود راضی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان صورت گرفته در خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: در بخش صنعت و معدن سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته و شاهد حضور قدرتمند شرکت‌های ایدور، ایمیدرو، شستا و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در استان هستیم و معتقدیم تنها راه برون‌رفت از شرایط کنونی، استفاده از پتانسیل سرمایه‌گذاری در استان است.

معتمدیان ادامه داد: ریل‌گذاری‌های خوبی در این بخش صورت گرفته و حوزه صنعت و معدن از اولویت‌های اصلی ما در استان است تا بتوانیم پسوند محرومیت را از استان برخوردار خراسان جنوبی برداریم.

وی تصریح کرد: مدیریت عالی استاندار خراسان جنوبی و اهمیت نیروی انسانی در استان موجب شده تا تیم مدیریت خوبی شکل بگیرد و امیدواریم با این تغییر و تحولات شاهد استمرار اقدامات موفق گذشته و تحول در حوزه صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی باشیم.

مهدی اصفهانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در این دیدار اظهار کرد: آهنگ توسعه، انگیزه کار به خوبی در استان احساس می‌شود و ان شاءالله با تلاش مدیران دلسوز استان، هیچ خللی در روند انجام پروژه‌ها رخ نخواهد داد.

در این دیدار از زحمات "داود شهرکی"؛ مدیر کل سابق صنعت، معدن و تجارت استان تقدیر و "عباس جرجانی"؛ مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری به عنوان سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی معرفی شد. داود شهرکی به عنوان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان منصوب شد. جرجانی نیز تا پیش از این، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد