امنیت ملی طالبان را به حمله تلافی‌جویانه تهدید کرد


امنیت ملی طالبان را به حمله تلافی‌جویانه تهدید کرد

یک روز پس از حمله‌ طالبان بر ریاست امنیت ملی سمنگان، این نهاد هشدار داده است که در اولین فرصت انتقام این حمله را از طالبان خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، یک روز پس از حمله‌ طالبان بر ریاست امنیت ملی سمنگان، این نهاد هشدار داده است که در اولین فرصت انتقام این حمله را از طالبان خواهد گرفت.

در اعلامیه‌ی ریاست عمومی امنیت ملی که امروز (سه‌شنبه، ۲۴ سرطان) منتشر شده، آمده است که نیروهای عملیاتی و قطعات رزمی این ریاست در حالت آماده باش قرار گرفته و در اولین فرصت حملات انتقام‌جویانه را برای سرکوب طالبان و گروه‌های تروریستی خارجی راه‌اندازی خواهند کرد.

در اعلامیه آمده است که طالبان نه تنها به تعهدات‌ به توافق‌نامه‌ی صلح با امریکا متعهد نیست، بلکه حملات تهاجمی و تروریستی‌ را افزایش نیز داده‌اند.

امنیت ملی، طالبان را به تبانی با دیگر گروه‌های تروریستی خارجی از جمله شبکه‌ القاعده متهم کرده و افزوده است که این گروه با عدول از تعهدات بین‌المللی، حسن نیت دولت افغانستان را نادیده گرفته است.

ریاست امنیت ملی تأکید کرده است که از هیچ کوششی برای جلوگیری از «پایمال شدن» خون کشته و زخمیان رویداد دیروز در سمنگان، دریغ نمی‌کند.

امنیت ملی همچنان به مردم کشور اطمینان داده است که به هیچ یک از گروه‌های تروریستی اجازه‌ی به زیر کشانیدن ارزش‌ها و دست‌آوردهای جمهوری اسلامی افغانستان را نمی‌دهند.

این درحالی است که روز گذشته نخست یک خودرو بمبگذاری شده طالبان در برابر ساختمان‌های ریاست امنیت ملی و شهرداری سمنگان منفجر شد. به دنبال آن، دو مهاجم مسلح این گروه وارد ساختمان ریاست امنیت ملی شدند.

عبدالطیف ابراهیمی، والی سمنگان در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که مهاجمان لباس امنیت ملی به تن داشتند. به گفته‌ وی، در این حمله‌ی طالبان، ۱۱ نیروی امنیت ملی را کشته و 60 نفر را زخمی کردند.

/انتهای پیام/

امنیت ملی طالبان را به حمله تلافی‌جویانه تهدید کرد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها