نیویورک به خواسته مردم برای اصلاح پلیس تن داد


نیویورک به خواسته مردم برای اصلاح پلیس تن داد

نیویورک- ایرنا- شهردار نیویورک به خواسته مردم برای انجام اصلاحات در پلیس این شهر تن داد و گفت قراردادن زانو بر گردن متهمان ممنوع شد.

بیل د بلاسیو عصر چهارشنبه با اعلام این خبر در صفحه توئیتری خود نوشت: شما به طور جدی خواستار اصلاحات در پلیس شهر نیویورک بودید، ما آن را شنیدیم و عمل کردیم.

وی افزود: امروز بسته پاسخگویی پلیس به قانون تبدیل می‌شود که یکی از آنها ممنوعیت استفاده از گرده‌بند (هرشکلی که گردن را محکم بگیرد و راه تنفس را سخت کند) در شهر نیویورک است و در قوانین محلی هم قید می‌شود.

شهردار نیویورک ادامه داد: ما حق هر شهروند نیویورکی را برای ثبت برخورد پلیس نیویورک محافظت و تقویت می‌کنیم. شماره نشان و رتبه ماموران هم باید قابل دیدن باشد.

این اصلاحات پلیس پس از آن انجام شد که از حدود 2 ماه پیش اعتراضات مردمی در پی قتل جورج فلوید سیاهپوست ادامه دارد. این سیاهپوست 46 ساله در اثر قرار گرفتن زانوی یک پلیس سفید پوست به مدت حدود 9 دقیقه، جان خود را از دست داد.

این تجمعات امروز هم با عنوان برابری اجتماعی در نیویورک ادامه داشت اما در پل بروکلین باعث درگیری عده‌ای از معترضان که پل را بر عبور و مرور بسته بودند، با پلیس شد.

در این درگیری، چندین افسر پلیس از جمله فرمانده دپارتمان پلیس زخمی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج