این افراد بیشتر به آنفولانزا مبتلا می‌شوند


این افراد بیشتر به آنفولانزا مبتلا می‌شوند

بر اساس نتایج تازه ترین بررسی صورت گرفته که در وب سایت دانشگاه میشیگان منتشر شد، بزرگسالان چاق بیشتر مستعد ابتلا به آنفولانزای H1N1 و نوع خوکی آن هستند.

به گزارش مشرق، محققان داده ها و اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ فرد را از ۳۳۰ خانوار ثبت نام کرده در این بررسی، به مکان انجام تحقیقات خانوارهای نیکاراگوئه‌ای منتقل کرده تا بتوانند بررسی خود را آغاز کنند. شرکت کنندگان در این تحقیق، ۱۰ تا ۱۵ روز تحت نظارت و پیگیری بوده و آزمایش بزاق و همچنین آزمایش خون برای تائید عفونت در آنها انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید:

علائم کمبود امگا ۳ و میزان مصرف آن در روز

انواع غلات، خواص و عوارض آنها

آنها دریافتند که بزرگسالان دارای چاقی در مقایسه با افراد فاقد چاقی، دو برابر بیشتر علائم عفونت H۱N۱ را دارند. این ارتباط در ویروس آنفلوانزای فصلی H۳N۲ مشاهده نشد. در حالی که مکانیسم ارتباط چاقی با افزایش شدت بیماری هنوز شناخته نشده، التهاب مزمن با افزایش سن افزایش می یابد و به بیماری های مزمنی که فرد دارد نیز مرتبط است.

محققان گفته اند که مطالعات جداگانه نشان داده چاقی باعث افزایش التهاب و کاهش سطح سیتوکین ضد التهاب می شود. چاقی همچنین فرآیند التیام زخم ها را دچار مشکل کرده و منجر به بروز مشکلات تنفسی و افزایش نیاز به دستگاه اکسیژن می شود. هانا مایر، نویسنده اول این تحقیق و پژوهشگر فوق تخصص دانشکده بهداشت عمومی UM در این باره گفت: این تحقیق مهم است زیرا چاقی در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است. چاقی از دهه ۷۰ تاکنون تقریباً سه برابر شده است.

وی افزود: اگر چاقی با افزایش ابتلا همراه باشد می توان اینگونه نتیجه گرفت که با توجه به چاقی های فزاینده در سراسر دنیا، باید در انتظار عفونت های بسیار زیادی باشیم. یک مطالعه جدید در چین حاکی از آن است که نوع جدیدی از ویروس H۱N۱ در خوک های این کشور می تواند تبدیل به همه گیری شود. همین امر اهمیت انجام چنین تحقیقاتی را دوچندان می کند؛ در شرایطی که در حال حاضر دنیا در حال مبارزه با ویروس کروناست.

مایر در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: اینکه ما اکنون در بطن یک بیماری همه گیر هستیم نمی تواند موجب اغفال و عدم هوشیاری ما در برابر سایر ویروس ها به خصوص آنفولانزا شود.

منبع: بهداشت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس