رکورد زنی سه ایالت در آمریکا در افزایش مبتلایان به کرونا


رکورد زنی سه ایالت در آمریکا در افزایش مبتلایان به کرونا

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد میانگین سنی مبتلایان به کووید-19 در آمریکا رو به کاهش است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از بی.بی.سی؛ در بحبوحه بحران همه گیری ویروس کرونا در آمریکا‏، مقامات ایالت های آلاباما‏، فلوریدا و کارولینای شمالی اعلام کردند روز چهارشنبه بیشترین تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ را در یک روز ثبت کرده اند.
فقط دیروز نزدیک به ۹۰۰ نفر در ایالت‌های مختلف آمریکا جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند.


دکتر آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد میانگین سنی مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا رو به کاهش است.
با این حال‏ پزشکان می‌گویند اگر ۹۵ درصد از مردم در اماکن عمومی ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی‏، از ماسک استفاده کنند‏، تعداد مرگ و میر بر اثر کووید-۱۹ تا ماه نوامبر ۱۸۰ هزار نفر خواهد بود. این بدان معناست که ۴۰ هزار نفر از این ویروس جان سالم به در خواهند برد.
با وجودی که تقریبا همه ایالت‌های آمریکا گرفتار همه گیری کرونا هستند‏، اکنون همه نگاه‌ها به ایالت‌هایی مانند کنتاکی‏، لوئیزیانا و کانزاس دوخته شده است. مسئولان بیمارستان‌های کانزاس اعلام کرده اند همه روزه و هر ساعت و هر لحظه بیماران بیشتر و بیشتری پذیرش می‌کنند و در بخش مراقبت‌های ویژه تخت خالی پیدا نمی‌شود. از این رو و با توجه به کمبود کادر درمانی نسبت به بیماران پذیرش شده‏‏، مراکز درمانی از بیمارستان‌ها و مسئولان دیگر ایالت‌ها درخواست همکاری و کمک کرده اند.
ولی گفته می‌شود در صورت ادامه سیر صعودی ابتلا‏، این احتمال وجود دارد که ایالت‌ها نتوانند به یکدیگر کمک کنند، زیرا همه مراکز درمانی و بیمارستانی در تنگنا خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی