استاندار: حاشیه نداشتن احزاب خراسان شمالی نشانه پختگی آنهاست


استاندار: حاشیه نداشتن احزاب خراسان شمالی نشانه پختگی آنهاست

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: بی‌حاشیه عمل کردن احزاب این استان در مواجهه با مشکلات و هم‌افزایی آنها با دستگاه‌های اجرایی، نشان از مجرب و پخته بودن آنها دارد.

محمدعلی شجاعی چهارشنبه شب در نشست با احزاب و فعالان سیاسی این استان اظهار داشت: احزاب تفکرات خود را برای توسعه همه بخش های استان باید با نشان خود در قالب برنامه هایی مشخص و اجرایی ارایه دهند.

وی افزود: در واقع احزاب باید با برگزاری نشست های تخصصی، مسایل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان را بررسی و حاصل تفکرات خود را با نشان خود حزب، در اختیار دستگاه ها بگذارند.

شجاعی با اشاره به اینکه رمز توسعه استان و کشور و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری برای جهش تولید در تلاش و برنامه ریزی است، خاطرنشان کرد: اگرچه نسبت به سایر استان ها در شاخص های مختلف و فضای کسب و کار وضعیت خوبی نداریم ولی توانسته ایم با همدلی و هم افزایی بسیاری از موانع را از پیش رو برداریم.

وی افزود: در واقع ورود هزار میلیارد تومان اعتبار به استان در چند ماه اخیر و انعقاد تفاهم نامه هزار میلیارد تومانی با کمیته امداد امام خمینی (ره) نشان از عزم جدی و هم افزایی تمامی دستگاه ها برای توسعه استان دارد به گونه ای که در این زمینه جزو چهار استان برتر کشور هستیم.

وی با اشاره به تشکیل شوراهای مشورتی مختلف در حوزه زنان و جوانان خراسان شمالی گفت: هدف از تشکیل این گروهها استفاده از نظرات جناح ها و تفکرات سیاسی متفاوت برای توسعه استان بوده است.

شجاعی با بیان اینکه هیچ اختلافی بین نمایندگان مجلس و مدیران دولتی در استان وجود ندارد، اظهار داشت: هیچگاه بینش های متفاوت سیاسی در این استان مانع اجرایی شدن برنامه ها نشده است بلکه همیشه نگاه ها به گونه ای بوده که همه علیرغم دیدگاه های متفاوت، یک نقش واحد برای توسعه استان داشته ایم.

جذب سرمایه‌گذار آداب دارد

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه باید تمامی ظرفیت ها برای حضور سرمایه گذار خصوصی در استان مهیا شود، تصریح کرد: وجود تنها ۳۴۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در خراسان شمالی در مقایسه با سایر استان ها که چند هزار واحد صنعتی دارند، نشانه خوبی برای توسعه استان نیست.

شجاعی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار آدابی خاص دارد، افزود: متاسفانه در سال های گذشته نه تنها نتوانسته ایم سرمایه گذار جذب کنیم بلکه سرمایه گذاران بومی را نیز بدلیل نبود نگاه مناسب در نظام دولتی و فراهم نکردن فضای کسب و کار، فراری داده ایم.

وی با اشاره به اجرایی شدن برخی از مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: پروژه جاده میامی- جاجرم، جزو اولویت هایی بود که برای ارایه یک پروژه توسط هر استان تا پایان کار دولت تدبیر و امید، به وزرارت کشور پیشنهاد دادیم.

احزاب خراسان شمالی در آزمون های سیاسی موفق عمل کردند

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به سفر ریاست جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید در سال گذشته به استان اظهار داشت: احزاب و فعالان سیاسی در استقبال بی نظیر مردمی از کاروان دولت تدبیر نقش ویژه ای داشتند، زیرا دشمنان در این تفکر بودند که با خروج آمریکا از برجام، تحریم های اقتصادی و کاهش رضایتمندی مردم، استقبالی از مسوولان دولتی صورت نخواهد گرفت.

استاندار: حاشیه نداشتن احزاب خراسان شمالی نشانه پختگی آنهاست

ولی الله حیاتی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری، وارد استان شده است، افزود: نتیجه این سفر ۴۴ مصوبه با ۵ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع عمومی و تا ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده است.

وی با اشاره نقش احزاب در افزایش مشارکت مردمی و تشکیل سفیران مشارکت در شهرستان ها تصریح کرد: نتیجه هم افزایی و همدلی احزاب حضور ۵۷.۲۷ درصدی مردم استان در پای صندوق های رای بود که بر اساس آمار وزارت کشور به لحاظ میزان مشارکت، خراسان شمالی با ۱۵ درصد حضور بیشتر نسبت به میانگین کشوری در جایگاه پنجم کشوری قرار گرفت.

حیاتی با اشاره به اینکه در سال گذشته روسای دو قوه مجریه و مقننه به استان سفر داشتند، افزود: با پیگیری های صورت گرفته رییس قوه قضاییه نیز در سال جاری به استان سفر خواهد کرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسناد جهش تولید، مبارزه با مواد مخدر و توسعه تجارت خارجی استان تهیه شده است، خاطرنشان کرد: تمامی نشانه گذاری ها برای توسعه استان انجام شده است و به زودی این اسناد در اختیار تمامی احزاب برای ارائه پیشنهادها و بهتر اجرایی شدن سیاست ها قرار خواهد گرفت.

احزاب باید از سرمایه اجتماعی خود برای وحدت بخشی استفاده کنند

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان شمالی نیز گفت: با توجه به تحریم ها و مشکلات اقتصادی کشور، احزاب باید از جایگاه قانونی و سرمایه اجتماعی خود به عنوان حلقه واسط بین قدرت حاکم و مردم، برای افزایش وحدت و انسجام استفاده کنند.

استاندار: حاشیه نداشتن احزاب خراسان شمالی نشانه پختگی آنهاست

مهردخت قوپرانلو با اشاره به اینکه احزاب استان باید کارویژه های خود را متناسب با اوضاع کنونی تنظیم کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان ۴۸ دفتر فرعی حزبی فعالیت دارند که در این بین ۲۹ دفتر اصلاح طلب، ۳ دفتر مستقل و اعتدال گرا و ۶ دفتر اصولگرا هستند.

وی افزود: همچنین ۶ دفتر فرعی حزبی نیز برای شروع فعالیت های خود در انتظار صدور مجوز نهایی کمیسیون ماده ۱۰ قانون وزارت کشور هستند.

در این نشست شماری از نمایندگان احزاب و فعالان سیاسی استان نیز نظرات خود را در مورد توسعه استان و مشکلات پیش روی فعالیت احزاب بیان کردند.

۴۸ حزب و تشکل سیاسی در استان خراسان شمالی دفتر فعال دارند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !