ماجرای حضورحاج قاسم در داخل ضریح مطهر امام رضا (ع) به منظور غبارروبی چه بود؟


ماجرای حضورحاج قاسم در داخل ضریح مطهر امام رضا (ع) به منظور غبارروبی چه بود؟

آیت الله ابراهیم رئیسی بیان کرد: یک بار که ایشان به بارگاه حضرت رضا مشرف شدند هم زمان با غبارروبی بود، چون همیشه در منطقه بودند جوری برنامه را تنظیم کردیم که ایشان بتوانند در غبارروبی شرکت کنند.

خبرگزاری آنا: آیت الله ابراهیم رئیسی بیان کرد: یک بار که ایشان به بارگاه حضرت رضا مشرف شدند هم زمان با غبارروبی بود، چون همیشه در منطقه بودند جوری برنامه را تنظیم کردیم که ایشان بتوانند در غبارروبی شرکت کنند. همان طور که همگان می دانند غبارروبی مراسم بسیار با معنویتی است و همه دلشان می خواهد در آن شرکت کنند.
قبل از تولیت بنده و در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی همیشه این طور بوده که فقط علما می توانستند داخل ضریح مطهر امام رضا علیه السلام حضور پیدا کنند.
روزی که ایشان آمده بود بعدازاینکه مراسم غبارروبی تمام شد، حال ارتباط با حضرت رضا پیدا کرد و دائم اشک می ریخت. غبارروبی که تمام شد به ذهنم آمد ما و آقایانی که از علما هستند و افراد دیگر همگی خادمان امام رضا هستیم. ما به زائران حضرت و دستگاه و بارگاه علی بن موسی الرضا خدمت می کنیم، اما آقایی که (حاج قاسم) اینجا ایستاده و برای امام رضا اشک می ریزد به حرم اهل بیت خدمت کرده ، نه فقط در مشهد بلکه در منطقه، ایشان به حرم حضرت زینب و اعتاب مقدسه خدمت کرده، ایشان خادم واقعی حضرت رضا است.
در آن زمان یک لحظه به ذهنم رسید برای اولین بار این رسم را که همیشه علما داخل ضریح می آیند با حجت و فلسفه نقض کنم، به دوستان گفتم به حاج قاسم بگویید داخل ضریح مطهر بیاید، حال معنوی عجیبی داشت. از جاهایی که ایشان از حضرت رضا طلب و آرزوی شهادت کرد همان جا بود، چون خیلی از یاران و نیروهای تحت امرش رفته بودند. ما فضاهایی را که او با آن ها مواجه بود ندیده بودیم. شاید بهترین حاجتی که می خواست از حضرت رضا بگیرد همین بود. به ما و سایر دوستان هم همین را می گفت و دائم برای طلب شهادت التماس دعا می کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید