برگزاری میز صنایع ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت


برگزاری میز صنایع ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت

رشت - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سه میز ساخت داخل با محوریت صنعت خودرو تا پایان سال خبر داد و گفت : مردادماه میز ساخت داخل در بخش لوازم خانگی تشکیل و برگزار می‌شود.

مهدی صادقی نیارکی چهارشنبه شب در حاشیه سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به گیلان در جمع خبرنگاران، اجرای نهضت داخلی‌سازی و تولید داخل را یکی از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و افزود : هدف‌گذاری امسال ۳.۲ میلیارد دلار داخلی سازی است که سهم استان گیلان ۴۵ میلیون دلار می باشد.
وی با تاکید بر لزوم تامین منابع ارزی و ریالی جهت تحقق هدف‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: برگزاری میز ساخت داخل از جمله برنامه‌های ما برای تحقق منابع مورد نظر است و در این راستا نخستین میز ساخت داخل در بخش خودروسازی را با هدف‌گذاری ۶۶ میلیون یورویی برگزار کردیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سه میز ساخت داخل با محوریت صنعت خودرو تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: مردادماه میز ساخت داخل در بخش لوازم خانگی برگزار می‌شود و در نظر است میز ساخت داخل سایر صنایع همچون ماشین‌آلات معدنی را نیز ایجاد کنیم.
صادقی نیارکی، با بیان اینکه داخلی‌سازی و ساخت داخل باید به فرهنگی صنعت در کشور تبدیل شود، اضافه کرد: هدف حمایت از داخلی‌سازی تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی است.
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیازمند درون‌زایی از طریق نگاه به توان داخلی است، یادآور شد: تولید داخلی و افزایش صادرات از طریق ایجاد بازار خارجی زنجیره صنعت را تکمیل خواهد کرد و در نهایت شاهد تاب‌آوری اقتصادی، بی اثر شدن تحریم‌ها، اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده ناشی از تولید و ارزآوری خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...