آبرسانی به 50 روستای خراسان جنوبی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)


آبرسانی به 50 روستای خراسان جنوبی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

بیرجند - ایرنا - ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با درخواست استاندار خراسان جنوبی مبنی بر مساعدت در تکمیل پروژه اتصال 50 روستای استان به شبکه آب شرب بهداشتی موافقت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان این درخواست را در مراسم ویدئو کنفرانسی امضای تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطرح کرد.

این مراسم با حضور «محمد مخبر» رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور رونمایی از پروژه تأمین آب شرب هزار روستا در سطح کشور برگزار شد و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه هزار میلیارد تومان است.

همچنین در این مراسم، پایان یافتن پروژه آبرسانی به ۵۰۰ روستا و آغاز پروژه آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر در سطح کشور اعلام شد.

استاندار خراسان جنوبی هم پیشنهاد همراهی ستاد برای تکمیل پروژه اتصال ۵۰ روستای استان به شبکه آب شرب بهداشتی را مطرح کرد که رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با پذیرش این پیشنهاد گفت: خود را مکلف می‌دانیم با حداکثر توان برای رفع این نیاز کمک کنیم.

محمد مخبر ضمن تشکر از پیگیری‌ها و جدیت استاندار خراسان جنوبی در رفع نیازها و مشکلات این استان افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دستگاه معین در محرومیت‌زدایی از نهبندان است و در راستای محرومیت‌زدایی از این شهرستان تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همراهی و مساعدت بتوانیم به زودی گرد محرومیت را از چهره نهبندان بزداییم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه این نشست با تاکید بر ادامه همکاری‌های بنیاد برکت در استان گفت: با مشارکت بنیاد برکت تا پایان امسال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی ۳۵ روستای استان از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

معتمدیان افزود: با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت نیرو در سال‌های ۹۷ و ۹۸، طرح آبرسانی به ۳۵ روستای استان انجام شد و با تکمیل این طرح و بهره‌برداری آن در دهه فجر امسال ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از اهالی ساکن در این ۳۵ روستا از آب بهداشتی پایدار برخوردار می‌شوند.

به گفته وی با توجه به شرایط خاص استان خراسان جنوبی و تجربه ۲ دهه خشکسالی، تامین آب از چالش‌های جدی این منطقه است.

استاندار خراسان جنوبی در بخش ابتدایی سخنانش، اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را در محرومیت‌زدایی ارزنده خواند و گفت: بعد از جریان سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان و تاکید ایشان بر توجه مسوولان به محرومیت‌زدایی از این منطقه، ستاد از نهادهایی بود که به طور ویژه به این موضوع ورود کرد.

وی از اقدامات این نهاد در حوزه‌های عمرانی، زیربنایی، اقتصادی و اشتغالزایی استان گفت و از حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد برکت، وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اجرای پروژه‌های استان قدردانی کرد.

معتمدیان با اشاره به سفر سال گذشته رییس ستاد اجرایی فرمان امام به استان خراسان جنوبی تصریح کرد: در جریان این سفر، تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید که تأثیر بسزایی در محرومیت‌زدایی از این استان داشته است.

وی با تشریح شرایط استان و مشکلات روستائیان ناشی از گرمای هوا و کمبود آب، از رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خواست در ادامه همکاری‌های ارزشمند گذشته، این استان را در تکمیل پروژه آبرسانی به ۵۰ روستا همراهی کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه مورد نیاز برای اجرای این پروژه یکصد میلیارد تومان برآورد شده است، مشارکت ستاد برای تهیه ۲۰۰ کیلومتر لوله مورد نیاز برای اجرای پروژه را خواستار شد.

به گفته وی در صورت تامین لوله‌ها، پروژه اتصال ۵۰ روستای استان به شبکه آب تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در ابتدای این جلسه از اقدامات و برنامه‌های این مجموعه در راستای محرومیت‌زدایی گفت و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در سطح کشور ۴۰ هزار طرح زیربنایی را در دست اجرا دارد.

مخبر با تشریح اقدامات این نهاد در دوران کرونا خاطرنشان کرد: در راستای اشتغالزایی برای آسیب‌دیدگان از کرونا روزانه ۳۰۰ طرح اشتغالزای خرد خانگی با حجم هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در حال اجراست.

وی سپس از وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه موفق در خدمات‌رسانی یاد کرد و گفت: به همت وزارت نیرو توانستیم زمینه بهره‌مندی ۳۰۰ هزار نفر از اهالی ساکن در ۵۰۰ روستای کشور را از آب شرب سالم فراهم کنیم.

به گفته وی با تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت نیرو منعقد می‌شود تا پایان سال ۶۰۰ هزار نفر از اهالی ساکن در ۵۰۰ روستای هدف‌گذاری شده در سطح کشور از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در ایام پیک مصرف دچار چالش و تنش آبی هستند، اوایل سال آینده نیز در همین راستا تفاهم‌نامه دیگری برای ادامه همکاری با وزارت نیرو منعقد خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات این مجموعه در اشتغالزایی گفت: اشتغال جهت‌دار، تولید براساس اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، توسعه صادرات و رفع نیازهای اساسی مردم از مهمترین اهداف مجموعه در پروژه‌های اشتغالزاست.

مخبر اظهار داشت: امسال در زمینه اشتغالزایی ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنیم.

وی افزود: احداث ۴۰ هزار واحد مسکن محرومان، ۱۵ هزار واحد ویژه معلولان و ۵۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی از جمله برنامه‌های نهاد در بحث تامین مسکن است.

همچنین در این نشست پروژه مجتمع آبرسانی شاهکوه نهبندان به بهره‌برداری رسید که با هزینه‌کرد سه میلیارد تومان برای احداث این مجتمع، آب مورد نیاز ۱۲۰ خانوار ساکن در روستاهای آتشکده سفلی، آتشکده علیا و دهو تامین شد.

این مجتمع آبرسانی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا و بهره‌برداری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403