تفاهم‌نامه‌های خراسان جنوبی نیاز به پیگیری دارد


تفاهم‌نامه‌های خراسان جنوبی نیاز به پیگیری دارد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تفاهم‌نامه‌های متعددی در سال‌های اخیر با شرکت‌های دولتی و خصوصی به ویژه ایمیدرو، ایدرو، شستا، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در استان منعقد شده است که نیاز به پیگیری دارد.

مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت در بیرجند برگزار شد افزود: در سال‌های اخیر با انجام فعالیت‌ها و اقدامات شایسته شاهد پیشرفت توسعه‌ای حوزه صنعت و معدن استان بودیم که باید این مسیر ادامه یابد.

وی با بیان اینکه بالاترین سرمایه در هر سازمان نیروی انسانی آن است گفت: رییس سابق سازمان صمت، مدیر لایق و کاردان در مجموعه استان بود و سرپرست جدید نیز از بدنه همین مجموعه و دارای سوابق بسیار درخشان در این حوزه است.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: جلسات منظم و کارآمد زیادی از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد تنظیم بازار و شورای معادن با در نظر گرفتن امتیازات جامعه سرمایه‌گذار در استان از بُعد معدن و صنعت برگزار شد که به نتایج مطلوبی رسید همچنین در حوزه تجارت مرز با برنامه‌ریزی صحیح موفق‌ترین جلسات را در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان داشتیم.

وی ادامه داد: با پیگیری استاندار سبب شد شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با برنامه درست و حساب شده به سرمنزل مقصود برسد که با حضور سرپرست سازمان این راه ادامه داشته باشد.

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی هم گفت: ۳۲ هزار واحد صنفی در این استان وجود دارد که ۱۴ هزار واحد مربوط به مرکز استان است.

رضا علیزاده بیرجندی با اشاره به وقوع مشکلات متعدد در ماه‌های گذشته در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت ارز و کالا گفت: در خراسان جنوبی با تلاش‌هایی که از سوی رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شد، هیچ کمبود کالایی یا مشکلی نداشتیم و یکی از استان‌های نمونه کشور بودیم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی نیز گفت: این سازمان بازوی فنی و عملیاتی سازمان صمت در بخش معدن است و اکنون یکی از محورهای اصلی توسعه استان، معدن است.

محمد جوانشیر افزود: یکی از مزیت‌های استان همجواری با کشور افغانستان است که به تنهایی نمی‌تواند محور توسعه اقتصادی استان باشد لذا صنعت، معدن و تجارت برای استان بسیار حساس است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری معادن انجام شده است و آمارها نیز گویای این مساله است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین ذخایر زغالسنگ کشور مربوط به شهرستان طبس است اظهار داشت: طرح‌های اکتشاف، بهره‌برداری و شست و شوی زغالسنگ و کک سازی در استان انجام شده است.

وی گفت: بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان برای انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی در استان هزینه شده است که ۵۰ درصد بودجه کشور در زمینه ژئوفیزیک هوایی به استان اختصاص پیدا کرد.

جوانشیر عنوان کرد: در حال حاضر سه پروژه استحصال طلای هیرد، طلای کودکان و مس و طلای شادان توسط بخش خصوصی و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه کارخانه استحصال طلا بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد افزود: این استان دارای پتانسیل‌های معدنی زیادی است و به لحاظ نیروی انسانی و دانشجویان علوم زمین شناسی نیز از ظرفیت خوبی برخوردار است.

در این آیین «عباس جرجانی» به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی معرفی و از «داود شهرکی» رییس پیشین این سازمان تقدیر شد.

جرجانی از مرداد سال گذشته مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و پیش از آن مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بود.

شهرکی هم به سمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش