کادر درمان فرسوده شد/ماسک بزنید


کادر درمان فرسوده شد/ماسک بزنید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌ها اپیدمی کرونا در استان مهار شود.


شهرام حبیب‌نژاد 25 تیرماه در جریان بازدید از مراکز بیمارستانی اردبیل اظهار کرد: جانباختگان کرونا در 24 ساعت گذشته 2 برابر افزایش یافته و 43 نفر نیز در وضعیت وخیم این بیماری به سر می‌برند.
وی مجموع بستری‌های استان را 274 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: روزانه 50 نفر به این تعداد افزوده می‌شود که البته تعدادی از مراجعین نیز برای مراقبت‌های اولیه و قرنطینه خانگی ارجاع داده می‌شوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: با پرهیز از تجمعات و برگزاری مراسم ختم و عروسی و همچنین زدن ماسک در فضاهای پرتراکم ما به راحتی می‌توانیم از اپیدمی و شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.
حبیب‌نژاد به تعطیلی تالارها و رستوران‌ها، اماکن ورزشی، آموزشگاه‌های علمی در استان و ... اشاره کرد و گفت: در اکثر شهرها وضعیت قرمزی را از حیث ابتلای شهروندان به کرونا شاهد هستیم که امیدواریم با مراعات مردم به سرعت از این وضعیت خلاصی یابیم.
وی کمبود نیروی پرستاری و خستگی و درگیری کادر درمانی را با کرونا یادآور شد و بیان کرد: فرسایش شکل گرفته در این زمینه فشار کار را برای ما مضاعف کرده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: همشهریان اگر سه عنصر طلایی را در پیشگیری از کرونا اعم از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن مرتب دست با آب و صابون رعایت کنند در هفته‌های آینده به راحتی می‌توانیم شهرهای استان را به وضعیت پایدار برسانیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403