جداسازی برگه از دفترچه توسط پزشکانی که با بیمه قرارداد ندارند، قانونی نیست


جهانگیری گفت: جدا کردن برگه از دفترچه بیمه تنها توسط پزشکانی که با بیمه قرارداد دارند انجام می‌شود.

جداسازی برگه از دفترچه توسط پزشکانی که با بیمه قرارداد ندارند، قانونی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی اظهار کرد: میزانی که بیمه پایه باید پوشش دهد حدود ۷۰ درصد از تعرفه دولتی دفترچه بیمه شدگان است؛ این ۷۰ درصد از میانگین تعرفه دولتی و خصوصی گرفته شده که حدود ۳۰ درصد از آن را تعرفه دولتی تشکیل می دهد.

او ادامه داد: تقریبا برای یک متخصص حدود ۱۰ هزار تومان از ۵۰ هزار تومان را بیمه پرداخت می‌کند و ۴۰ هزار تومان دیگر آن را باید فرد بیمار بدهد.

جهانگیری گفت: زمانی که مردم این مبالغ را پرداخت می‌کنند و تصور آن‌ها نیز این است که هم برگه دفترچه بیمه شان برداشته شده، هم از آن ها ویزیت گرفته شده است. اگر فرد قراردادی با بیمه داشته باشد،حتما مقداری از ویزیتش را که حدود ۱۰ هزار تومان شامل می شود را تقبل می کند.

جهانگیری بیان کرد: ویزیت یک متخصص در حدود ۴۹ الی ۵۰ هزار تومان است که ۱۰ هزار تومان این مبلغ شامل بیمه است و بقیه آن را باید فرد آزاد پرداخت کند. البته برای تمام گروه‌های پزشکی تعرفه ها متفاوت است. اگر پزشکی طرف قرارداد بیمه باشد مردم می‌توانند به خوبی خطاهای پزشک را پیگیری کنند.

اگر پزشک تخلفی کرد چه اتفاقی می‌افتد؟

او گفت: سازمان‌های بیمه گر مقررات خود را برای بررسی تخلفات دارند. اگر دیده شد پزشکی تخلف کرد و تعرفه آن از سقف مجاز بالا رفت افراد می‌توانند از طریق مراکز بیمه گر‌ پیگیری کنند.

جهانگیری تصریح کرد: در تمام شهر‌های کشور هم معاونت درمان و هم سازمان نظام پزشکی برای بررسی شکایات و تخلفات وجود دارد ، حتی سامانه‌ای هم به نام سال ۹۰ ایجاد شده که افراد از طریق این سامانه می توانند به شکایات خود رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد