گام دوم رزمایش کمک مومنانه از مرداد در خراسان جنوبی آغاز می‌شود


گام دوم رزمایش کمک مومنانه از مرداد در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: مرحله نخست گام دوم رزمایش کمک مومنانه با رویکرد احسان و تعاون از دهم مرداد در استان برگزار می‌شود.

سردار علی قاسمی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی گام دوم رزمایش کمک مومنانه که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد افزود: مرحله دوم این رزمایش در دهه اول محرم و مرحله سوم دهه آخر صفر برگزار خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از مردم و مسوولان استان در برگزاری گام نخست رزمایش کمک مومنانه اظهار داشت: در گام اول ۱۳۶ هزار و ۲۱۴ بسته معیشتی در سه مرحله بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در استان توزیع شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: در اجرای رزمایش مرحله اول مقداری با پراکنده‌کاری در زمینه شناسایی نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی مواجه بودیم.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه مرکزی رزمایش کمک مومنانه در کشور فعال شده است ادامه داد: امید است در گام دوم با اصلاح معایب و نقاط ضعف مرحله اول بتوانیم بهتر و شایسته‌تر فعالیت کنیم.

سردار قاسمی گفت: شیوع بیماری کرونا و همه‌گیری آن سبب شد بخش قابل توجهی از کسب و کارها دچار آسیب شود.

وی اضافه کرد: در راستای رزمایش کمک مومنانه، بخشش اجاره بها در برنامه مردم بود که با کمک خیرین تاکنون اجاره تعداد زیادی از واحدهای تجاری حتی مسکونی در استان بخشیده شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مرحله از رزمایش نیز محوریت با مساجد و امامان جماعت است تاکید کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان و لزوم به میدان آوردن آنها برای اجرای رزمایش کمک مومنانه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی یادآور شد: احیای فرهنگ‌ نذر و خیرات باید در گام دوم رزمایش کمک مومنانه مدنظر قرار گیرد به این صورت که نذورات و خیرات مردمی در هیات‌های مذهبی در دهه امامت و ماه محرم به درستی مدیریت شود.

سردار قاسمی با بیان اینکه مدیریت نذورات سبب جلوگیری از اسراف خواهد شد بیان کرد: می‌توان نذورات مردمی را به صورت سبد معیشتی و کارت هدیه به دست نیازمندان واقعی رساند.

وی گفت: در گام دوم رزمایش کمک مومنانه با توجه به تورم ایجاد شده، ارزش ریالی هر بسته معیشتی حداقل ۳۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: در این مرحله از رزمایش کمیته‌های پشتیبانی، شناسایی و سیاستگذاری توزیع، رسانه و فضای مجازی و همچنین کمیته دانش‌آموزی و مدارس، جهیزیه، تسهیلات و اشتغال تشکیل خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم که میزبان این نشست بود گفت: در گام اول رزمایش کمک مومنانه بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان از محل کمک‌های کمیته امداد و نیکوکاران در استان جمع‌آوری شد.

رضا سلم‌آبادی افزود: از این میزان کمک جمع‌آوری شده، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نقدی و ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری در استان جمع‌آوری شده است تصریح کرد: در مرحله نخست رزمایش ۴۳ هزار بسته معیشتی با اعتبار هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: از این میزان ۲۴ هزار بسته غذایی توسط امداد و ۱۹ هزار بسته توسط مراکز نیکوکاری توزیع شده است.

وی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان ۲۵ آشپزخانه مهدوی در استان فعال شد که با کمک نیکوکاران و گروه‌های جهادی ۲۹۱ هزار پرس غذای گرم به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طبخ و به‌ دست نیازمندان رسید و ۱۳۳ هزار افطاری ساده نیز توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای گام دوم رزمایش کمک مومنانه از مردادماه گفت: پیش‌بینی می‌شود در برنامه «نذر قربانی» همزمان با دهه امامت و ولایت در استان چهار میلیارد تومان برای پوشش ۴۶ هزار خانوار نیازمند جمع‌آوری شود.

سلم‌آبادی افزود: از آنجا که مرحله سوم گام دوم رزمایش کمک مومنانه مصادف با دهه آخر ماه صفر و آغاز سال تحصیلی جدید است درخواست داریم کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مدنظر قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا