ماکت خلیج فارس در موزه منطقه ای بوشهر جانمایی شد


ماکت خلیج فارس در موزه منطقه ای بوشهر جانمایی شد

بوشهر- ایرنا- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ماکت خلیج فارس که از جنس زرین و فوم‌های مدل سازی در ابعاد 3.20 در 1.20 است در موزه منطقه‌ای بوشهر تکمیل و جانمایی شده است.

نصرالله ابراهیمی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در حقیقت با جانمایی این ماکت در موزه منطقه‌ای بوشهر می‌توانیم یک نقشه با مقیاس بزرگ را ببینیم که به صورت توپوگرافی خلیج فارس را نشان می‌دهد و موقعیت استان بوشهر همراه با نحوه قرارگیری جزایر، تاسیسات و مناطق مختلف قابل دیدن است.

وی اضافه کرد: سعی شده است در این موزه با بهره گیری از تجهیزات روز بخش‌های مختلف تاریخی از دوران پارینه سنگی و پیش از تاریخ و دوران مختلف تاریخی از عهد باستان تا معاصر به نمایش گذاشته شود و بیش از هزار اثر تاریخی در آن ساماندهی شود.

ابراهیمی گفت: یکی دیگر از بخش‌های مهم این موزه نمایش چینه شناسی بستر خلیج فارس، انواع سنگ‌های موجود در آن از ابتدای دوران زمین شناسی تاکنون است.

معاون میراث فرهنگی ، صناعی دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: موزه منطقه‌ای خلیج فارس در عمارت کنسولگری انگلیس واقع در شهر بوشهر طراحی شده و شامل همه تاریخ، تحولات طبیعی و محیطی تاریخی خلیج فارس از پیش از تاریخ تا دوران معاصر را در بر می‌گیرد.

وی یادآورشد: موزه منطقه‌ای خلیج فارس در فضای هشت هکتار و با زیربنای سه هزار و ۳۰۰ متر طراحی و شامل ۱۵ گالری است که هر یک از آنها نمایانگر بخشی از تاریخی و طبیعت منطقه خلیج فارس است.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: موزه منطقه‌ای خلیج فارس با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و اکنون با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

ابراهیمی افزود: در این موزه منطقه‌ای علاوه بر نمایش اشیای تاریخی استان بوشهر آثار تاریخی و باستانی استان‌های خوزستان، هرمزگان و فارس را نیز جمع‌آوری و به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون برای احداث، مرمت، ساماندهی، تجهیزات و مطالعات موزه منطقه‌ای خلیج فارس۲۳ میلیارد تومان هزینه شده‌است.

ابراهیمی گفت: در زمان حاضر با توجه به ظرفیت‌های مناسب و اشیا تاریخی و براساس مشارکت و مطالبه مردم موزه‌هایی در دشتستان، سیراف و بردستان به وجود آمده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه