بنگاه‎های اقتصادی بوشهر با ورود به بورس مشوق مالیاتی می‌گیرند


بنگاه‎های اقتصادی بوشهر با ورود به بورس مشوق مالیاتی می‌گیرند

بوشهر-ایرنا- رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهرگفت: کلیه بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان که امسال حداقل 25 درصد سهام خود را در بازار سرمایه (بورس تهران و فرابوس) ارائه کنند از بررسی صورت‌های مالی خود در سال‌های قبل معاف می‌شوند.

سید حسین حسینی روز چهارشنبه در این ارتباط به رسانه‎ها اعلام کرد: در راستای سیاست عمق بخشی به بازار سرمایه و حضور شرکت‌های بیشتر در بورس و همچنین سیاست جذب نقدینگی سرگردان جامعه به سمت شرکت‌های بورسی و فرابورسی مصوبه‌ای در سران قوا به تصویب رسیده که شرکت‌هایی که حداقل ۲۵ درصد از سهام خود را به صورت شناور در بازار سرمایه عرضه کنند، از بررسی صورت‌های مالی خود در سال‌های قبل معاف می‌شوند.

وی بیان کرد: به منظور تعمیق بازار سرمایه، تشویق شرکت‌ها به عرضه سهام خود در بورس و افزایش شفافیت مالیاتی ‌در مورد شرکت‌هایی که با ارائه صورت‌های مالی و پرداخت مالیات متعلقه در سال ۱۳۹۹ وارد بازار بورس شوند، سازمان امور مالیاتی کشور پس از پذیرش آنها در بازار بورس، متعرض حساب‌های سنوات گذشته آنها نخواهد شد.

حسینی تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی جهت استفاده از این مشوق مالیاتی فقط تا انتهای سال ۹۹ فرصت دارند براساس این بخشنامه اقدام کنند.

وی از تشکل‌های بخش خصوصی نظیر اتاق‌ بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر، انجمن مدیران صنایع، خانه صنعت معدن و دیگرتشکل های مرتبط خواست در راستای اجرای برنامه‌های دولت به منظورتوسعه تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه که می تواند باعث کمک به جهش تولید و توسعه صادرات شود ، واحد های تحت پوشش خود را از این موضوع مطلع و همکاری موثر را نسبت به تبیین این بخشنامه داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...