سیل در شمال اردبیل جولان می‌دهد


سیل در شمال اردبیل جولان می‌دهد

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق شمالی استان اردبیل همچنان جولان می‌دهد.


با تغییرات ناگهانی هوا و بارش‌های شدید در مناطق شمالی استان اردبیل کشاورزان و باغداران منطقه بیشترین خسارت را متحمل شدند.


در روزهای پایانی اولین ماه تابستان بارش‌های سیل‌آسا در حالی شهرهای مختلف شمالی به ویژه بیله‌سوار، جعفرآباد و مشگین‌شهر را با هجوم سیل روبرو کرده است که زارعین و باغداران در فصل برداشت محصولات خسارات هنگفتی را متحمل شدند.


به گفته فرماندار مشگین‌شهر 50 روستای این شهرستان در دو روز گذشته درگیر سیل شدند و همچنان این وضعیت ادامه دارد.


اکبر صمدی اظهار کرد: بارش شدید باران علاوه بر خسارت 150 میلیارد ریالی به بخش باغات و تاسیسات دامی و مسکونی روستائیان به زیرساخت‌های حوزه راه در مناطق روستایی و عشایری صدمه زده است.


وی با هشدار به اهالی در اجتناب از حضور در کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق کوهستانی خاطرنشان کرد: براساس اعلام هواشناسی این وضعیت جوی تا روز جمعه در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت.


صمدی افزود: در کنار سیل وقوع صاعقه نیز مردم مناطق مختلف این شهرستان را نگران کرده که نیروهای مدیریت بحران شهرستان به حال آماده‌باش درآمده‌اند تا با همراهی راهداران و اکیپ‌های امدادونجات به کمک حادثه دیدگان بشتابند.


اما در قشلاق‌دشت بیله‌سوار نیز با بارش شدید باران و جاری شدن سیل مزارع و برخی از تاسیسات شهری و روستایی خسارت دیده که در حال ارزیابی نهایی هستند.


فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز با حضور در مناطق سیل‌زده در جعفرآباد اظهار کرد: در این شهرستان نیز 200 میلیارد ریال خسارت به اماکن روستایی، دامی و زارعین وارد شده و همچنان نگرانی از بابت تداوم این بارش‌ها وجود دارد.


قبادی خاطرنشان کرد: هرچند نیروهای امدادی در منطقه حاضر هستند ولی تلاش بر این است تا با اقدامات پیشگیرانه از عمیق شدن خسارت وارده و تلفات دام و طیور جلوگیری شود.


در سیل اخیر به راه افتاده در مشگین‌شهر، خلخال و بیله‌سوار دو نوجوان 12 و 14 ساله اسیر سیلاب شده و جان باختند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی