محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ماند


محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ماند

تهران- ایرنا- شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اکثریت آرا «محمود صادقی» را باردیگر به عنوان دبیرکل این تشکل اصلاح‌طلب انتخاب کرد.

«محمود صادقی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اظهار کرد: جلسه مجازی شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با حضور ۱۹ عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها برگزار شد و من با بدست آوردن ۱۴ رای توانستم برای بار دیگر به دبیرکلی این تشکل انتخاب شوم.

صادقی که از سال ۹۵ دبیرکل این تشکل سیاسی است، گفت: انجمن با برگزاری دومین کنگره بعد از قانون جدید احزاب، حرکت خود را به سمت تطبیق با این قانون ادامه داده است. به همین دلیل بنا را بر این گذاشتیم که هر دو نامزد دبیرکلی این دوره، برنامه‌ خود را ارائه دهیم تا رقابت درون تشکیلاتی شکل گیرد.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها افزود: برنامه من در سه سطح تعریف شده است که یکی درون تشکیلاتی است که محور این برنامه نوسازی و توسعه تشکیلاتی انجمن و تطبیق هر چه بیشتر آن با قانون جدید احزاب و اساسنامه جدید بود که اولویت اصلی تشکیلات ما است.

وی ادامه داد: در صدر این برنامه دفاتر پنجگانه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی مورد توجه جدی قرار گرفته است. بعد از برگزاری انتخابات در سامانه مجازی روی این محورها بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد. تلاش من هم بر این است که در دوره آینده کاملاً برنامه محور عمل کنیم.

صادقی با بیان اینکه سطح دوم برنامه‌های من در حوزه اصلاح طلبی است، خاطرنشان کرد: در این سطح انجمن تلاش می‌کند با نگاه تحول خواهانه از طریق تعامل و گفت‌وگو با تشکل‌ها و احزاب اصلاح طلب فعالیت کند. که اولاً، حوزه اصلاحات شفاف‌تر شود، دوم اینکه سطح مطالبات ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: شفافیت و ارتقا سطح مطالبات مورد نظر ما که باید در جریان اصلاحات انجام شود، از مسیر اصلاح سازمانی و ساختاری در جریان اصلاحات می‌گذرد. این کار در جهت تلاش بیشتر برای اثرگذاری فعال بر روندهای آینده از جمله در انتخابات پیش رو است.

صادقی اظهار کرد: سومین سطح، فراجناحی و ملی است که دو محور دارد. یکی ارتقاء گفت‌وگو با سایر جناح‌هاست که از سالها قبل شروع شده است، توسعه و تسریع پیدا کند. به این صورت که حداقل با آن بخش‌هایی از اصولگرایان که بیشتر صبغه دانشگاهی دارند و به منظور نیل به یک توافق برای حل مسائل و مشکلات کشور به سطحی از تفاهم برسیم. چون انجمن یک نهاد سیاسی دانشگاهی است. یک محور هم تلاش کارشناسی برای ارائه راهکارهای مختلف برای حل مشکلات در حوزه‌های تخصصی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...