سیل 400 میلیارد ریال در بیله‌سوار مغان خسارت ببار آورد


سیل 400 میلیارد ریال در بیله‌سوار مغان خسارت ببار آورد

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: برآوردهای اولیه حاکی است که سیل سه‌شنبه شب بیش از 400 میلیارد ریال در این شهرستان خسارت برجای گذاشته است.

حسن قبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین خسارات سیل در بخش کشاورزی بوده و حدود یک هزار هکتار از مزارع شامل محصولات جالیزی ، صیفی‌جات، پنبه ، ذرت ، سویا ، بادام زمینی در بخش قشلاق دشت به مرکزیت شهر جعفرآباد دچار خسارت شده است .

وی با بیان اینکه ۷۰ میلی‌متر باران در مدت کوتاهی در بخش قشلاق دشت باریده است، اضافه کرد: جاری شدن سیل همچنین خساراتی به ابنیه و راه روستایی این بخش وارد کرده است.

سیل 400 میلیارد ریال در بیله‌سوار مغان خسارت ببار آورد

او با اشاره به اینکه آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی در باره سیل داده شده بود، اضافه کرد: از همان لحظات نخست جاری شدن سیل اعضای مدیریت بحران شهرستان در صحنه حضور داشته و برای کنترل و مهار سیل اقدام کردند.

قبادی بیان کرد: کار ارزیابی از میزان خسارت وارده به کشاورزان در حال انجام است و امید می‌رود خسارت وارده به روستاییان در کوتاه مدت جبران شود.

وی همچنین به جلسه ستاد بحران شهرستان در بخشداری قشلاق‌دشت اشاره کرد و گفت: در این جلسه که با حضور مسوولان آب منطقه‌ای اردبیل برگزار شد مقرر شد تا لایروبی رودخانه و کانال‌های آبیاری از امروز شروع شده و در زمینه اصلاح پل‌های لوله‌ای و جایگزینی آنها با ابنیه استاندارد اقدامات لازم صورت گیرد.

بیله‌سوار در شمال اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟