سیل بیش از هزار میلیارد ریال در خلخال خسارت برجای گذاشت


سیل بیش از هزار میلیارد ریال در خلخال خسارت برجای گذاشت

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: در جریان بارندگی‌های شدید باران و جاری شدن سیل در این منطقه بیش از هزار میلیارد ریال به روستاها و بخش های مختلف این شهرستان خسارت وارد شد.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران خلخال افزود: بارش‌های شدید رگباری عصر دیروز , دیشب و پیش از ظهر امروز منجر به جاری شدن سیلاب ، طغیان رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر شهری در این شهرستان شده است.

وی اظهارداشت: بارش‌های تند و رگباری باران و جاری شدن سیل روز گذشته واحدهای مسکونی پنج روستای واقع در بخش مرکزی و شاهرود این شهرستان را به میزان ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه جاری شدن سیل در منطقه به بخش کشاورزی و دامداری منطقه آسیب و خسارت جدی وارد کرده است، گفت: سیل به تاسیسات آبرسانی ۱۴ روستای خلخال خسارت زد و راه ۳۰ روستای این شهرستان را نیز تخریب کرد.

فرماندار خلخال تشریح کرد: بارش شدید و بدنبال آن سیلاب به چهار روستای مصطفی لو ، بولوکان ، مورستان و خداقشلاقی از توابع بخش مرکزی خسارت وارد کرد که از بین این روستاها, واحدهای مسکونی و دامی ،همچنین بخش کشاورزی و باغی روستای ۸۰ خانواری مصطفی‌لو بطور کامل خسارت دیده است.

سیل بیش از هزار میلیارد ریال در خلخال خسارت برجای گذاشت

بابایی افزود: در جریان وقوع حادثه سیلاب همچنین پنج دستگاه خودرو گرفتار شده و سیل این خودروها را با خود برد ، باغات میوه این روستا نیز بطور قابل توجهی خسارت دیدند.

او با تقدیر از حضور بموقع امدادگران جمعیت هلال احمر خلخال در روستای خسارت‌دیده مصطفی‌لو اظهارداشت: انتظار از مسوولان سایر دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مدیریت بحران شهرستان اعزام بموقع کارشناسان به محل این روستا و برآورد دقیق خسارات وارده به بخش‌های مختلف است.

فرماندار خلخال با اشاره به تدوام بارندگی‌ها و حاکمیت هوای سرد و بارشی در منطقه بر لزوم هوشیاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای رویارویی با بحران‌های آبگرفتگی سطح جاده‌های بین‌شهری و روستایی تاکید کرد و افزود: این اداره نسبت به رفع مسدودیت دهانه پل‌های مسیر راه‌های ارتباطی قبل از شروع بارندگی مجدد اقدام کند.

وی گفت: مسدود شدن راه در پل اسکستان در جریان بارش باران شدید روزهای گذشته در راه ارتباطی خلخال - شاهرود ناشی از بی‌توجهی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان در انجام وظایف ذاتی و عدم پاکسازی مسیرهای مسدود شده زیر پل‌ها قبل از وقوع حوادث بارندگی و سیل است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟