آمار مبتلایان به کرونا در خلخال 2 برابر افزایش یافت


آمار مبتلایان به کرونا در خلخال 2 برابر افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال از افزایش 100 درصدی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد.

دکتر سجاد رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با هشدار به مردم برای جدی گرفتن احتمال بروز بحران کرونا در این منطقه افزود: بررسی آمار کرونایی‌های تیرماه امسال حاکی از افزایش ۱۰۰ درصدی آمار مبتلایان به این بیماری در مقایسه با خردادماه سال جاری است.

او اظهارداشت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا این شهرستان در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عادی انگاری وضعیت فعلی جامعه از سوی مردم همراه با کم‌توجهی به رعایت موارد پیشگیرانه از این بیماری عامل مهم در تشدید آن و افزایش آمار ابتلا به کرونا در این منطقه است، گفت: میانگین ابتلای ۲.۵ نفری بیمار کرونایی بستری در هفته این شهرستان به ۵.۶ نفر افزایش یافته و ادامه این روند موجب نگرانی شده است.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته از ۲۰ نفر مراجعان مشکوک به کرونا ۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان خلخال بستری شده‌اند، افزود: حال ۲ نفر از بستری‌های کرونا وخیم است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال همچنین گفت: با توجه به محدودیت امکانات بستری بیماران کرونایی در تنها بیمارستان این شهر انتظار از مردم جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در جهت پیشگیری از روند رو به رشد کرونا در خلخال است.

آمار مبتلایان به کرونا در خلخال 2 برابر افزایش یافت

دکتر رحیمی افزود: انتقال بیماری از طریق مسافران و کم‌توجهی شهروندان به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بویژه حضور در مراسم عروسی و ترحیم موجب افزایش این بیماری در خلخال شده‌ است.

وی بر لزوم اجرای درست طرح اجباری استفاده از ماسک در فضاهای مسقف از جمله محیط‌های اداری تاکید کرد و اظهارداشت: انتظار از مسوولان دستگاه‌های اجرایی ممانعت از ورود افراد فاقد ماسک به ساختمان‌های اداری و عدم ارائه خدمات به این افراد است .

او گفت: با توجه به محدودیت امکانات بستری بیماران کرونایی در بیمارستان خلخال قرنطینه افراد مبتلا و یا مشکوک به بیماری همچنان در اولویت کاری دانشکده علوم پزشکی این شهرستان بوده و غربالگری افراد نزدیک به بیماران کرونایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا در منطقه تاکنون ۹ هزار نفر از افراد مشکوک به کرونا به بیمارستان خلخال مراجعه کردند که از این تعداد ۲۸۷ مورد مثبت شناسایی شده ،۵۰ نفر بستری ، ۲۳۳ نفر بصورت سرپایی مداوا شدند و ۱۲ نفر نیز تاکنون جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر