بارندگی‌ها در خلخال 38 برابر افزایش یافت


بارندگی‌ها در خلخال 38 برابر افزایش یافت

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره هواشناسی خلخال از افزایش 38 برابری بارندگی‌های تیرماه امسال در مقایسه با میزان بارندگی اولین ماه تابستان سال گذشته خبر داد.

فرامرز فرض‌الله‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که مجموع بارندگی‌های ۳۱ روز از تیرماه سال گذشته زیر یک میلی‌متر در این شهر بوده، در مدت ۲۴ روز از تیرماه امسال بیش از ۳۵ میلی‌متر باران در این منطقه باریده است.

وی با بیان اینکه این حجم از بارندگی در اولین ماه از تابستان امسال بی‌سابقه است، اظهارداشت: میزان بارندگی‌های تیرماه امسال خلخال در مقایسه با میزان بارندگی بلندت مدت ۳۳ ساله این شهر نیز که ۱۰.۹ میلی‌متر است ۲۲ برابر افزایش نشان می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: بارش باران شدید و رگباری در ۲ روز گذشته در خلخال موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیل در معابر عمومی این شهر و طغیان رودخانه‌ها شده و خساراتی را به تاسیسات زیربنایی شهری ، واحدهای مسکونی و دامی روستاتیی و بخش کشاورزی و باغی منطقه وارد کرد.

وی با بیان اینکه تداوم بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق تا فردا شب پیش‌بینی می‌شود، افزود: انتظار از شهروندان بویژه کشاورزان و دامداران پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان تا زمان آرام شدن شرایط جوی منطقه است.

بهبود علیزاده ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز گفت: سیلاب حاصله از بارش‌های رگباری باران در برخی از مناطق روستایی و همچنین باغ‌های حاشیه رودخانه‌ها خساراتی را به باغداران و کشاورزان وارد کرده که میزان خسارات وارده در مناطق روستایی بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به هشدار اداره هواشناسی استان مبنی بر ادامه بارندگی‌های تند و رگباری و جاری شدن سیل در منطقه به کشاورزان و دامداران توصیه کرد تا آرام شدن شرایط جوی از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و چرای احشام در مسیل آب‌های روان پرهیز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی