فعالیت اماکن عمومی اردبیل به علت شیوع بیماری کرونا ممنوع شد


فعالیت اماکن عمومی اردبیل به علت شیوع بیماری کرونا ممنوع شد

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار اردبیل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت اماکن عمومی در اردبیل ممنوع می‌باشد.

رحیم افلاکی روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی افزود: وضعیت شهرستان اردبیل از جهت شیوع بیماری کرونا قرمز اعلام شده و تالارها ، سالن‌های اجتماعات ، آرایشگاه‌های زنانه ، مهدکودک‌ها ، سینماها ، موزه‌ها ، باشگاه‌های ورزشی ، استخرها ، مراکز تفریحی و شهرهای بازی کودکان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

او با اشاره به این که یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا مراسم عروسی و ترحیم است، اظهارداشت: برگزاری هرگونه مراسم ازدواج و ترحیم در منازل و تالارها ممنوع است و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار اردبیل همچنین گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده فقط در ۲۰ درصد اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌ها موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود که باید در این زمینه تذکر لازم داده شود.

افلاکی افزود: در بانک‌ها همچنان برخی از مراجعان بدون ماسک هستند و تجمع در جلوی برخی باجه‌ها وجود دارد و ضروری است در بانک‌ها و ادارات پر تجمع از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز شود.

او گفت: برخی از شعبات بانک‌ها تعطیل و برخی شعبات دیگر شلوغ‌تر شده و ساعت کار بانک‌ها از ۸ صبح تا ۱۳:۳۰ می‌باشد و برای ساعات فعالیت بانک‌ها باید تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: در برخی قهوه‌خانه‌ها نیز هنوز قلیان استفاده می‌شود ولی با افراد متخلف در این زمینه برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

افلاکی تشریح کرد: از ظرفیت نیروهای بسیجی و مردمی و نیز فضای مجازی جهت اطلاع‌رسانی و هشدار دادن به مردم بیشتر استفاده شود.

به گفته وی ، ثبت‌نام مدارس در حال انجام است و روزهای دوشنبه و چهارشنبه برخی مدارس شلوغ و خیلی از مراجعان بدون ماسک هستند که باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در مدارس اندیشیده شود.

وی افزود: بازارها و پاساژها در برخی از ساعات روز پرتردد هستند که باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود و مردم غیر از موارد ضروری در اماکن شلوغ حاضر نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر