خسارت تاسیسات گردشگری آسیب‌دیده از کرونا در اردبیل جبران می‌شود


خسارت تاسیسات گردشگری آسیب‌دیده از کرونا در اردبیل جبران می‌شود

اربدیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از پیگیری جدی رفع رکود در تاسیسات گردشگری از سوی استاندار اردبیل خبر داد.

نادر فلاحی روز چهارشنبه اظهارداشت: در کنار ارسال نامه درخواست مساعدت و تصویب مصوبات حمایتی از سوی استاندار اردبیل به وزیر کشور و وزیر میراث فرهنگی، در معیت استاندار اردبیل به شکل جدی پیگیر این مهم از وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی هستیم.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه سال گذشته و ادامه آن در ماه‌های بعدی و قرارگیری استان در وضعیت قرمز این بیماری در روزهای جاری، مراکز اقامتی، آبگرم و سایر تاسیسات گردشگری استان بویژه شهرستان سرعین به تعطیلی کشیده شده که با توجه به این امر پیگیر تخصیص بسته‌های حمایتی به فعالان این حوزه هستیم.

او گفت: برای حمایت از فعالان و شاغلان در بخش گردشگری استان مصوبات حمایتی در ستاد مدیریت استانی کرونا به تصویب رسیده و استاندار اردبیل با پیوست این مصوبات به همراه نامه به وزیر کشور و وزیر میراث فرهنگی، وضعیت رکود در تاسیسات گردشگری استان را به طور مبسوط اعلام و درخواست مساعدت و همکاری کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: پیگیر تصویب این بسته‌های حمایتی از فعالان گردشگری از طریق وزارت کشور و وزارت میراث‌فرهنگی هستیم که در این راستا رییس جامعه هتلداران و معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی نیز همزمان به طور جدی پیگیر این امر هستند.

فلاحی گفت:‌ این موضوع در کمیته اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح و برای تصویب آن اقدام خواهد شد تا زمینه برای حمایت از هتلداران و صاحبان مراکز اقامتی، آبدرمانی‌ها و سایر تاسیسات گردشگری در استان فراهم شود.

او تشریح کرد: صاحبان مشاغل، حرف و اماکن و تاسیسات مرتبط با گردشگری در زمینه پرداخت دیون گذشته و عوارض جاری نظیر بازپرداخت تسهیلات بانکی، مالیات، تامین اجتماعی، عوارض برق، آب بویژه آب‌های گرم، گاز، نوسازی و برخی مسائل دیگر با مشکلات جدی روبه‌رو بوده و در حال تبدیل شدن به مسدودی حساب فعالان اقتصاد گردشگری هستند و بسته‌های حمایتی از این قشر تدوین و در ستاد استانی مدیریت کرونا به تصویب رسیده که با تصویب در ستاد ملی زمینه برای حمایت از فعالان این حوزه فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: تعطیلی فعالیت‌ها در حوزه گردشگری مشکلات زیادی به دنبال داشته و آسیب جدی به اقتصاد استان وارد خواهد کرد که باید برای جلوگیری از این امر از فعالان این بخش حمایت‌های جدید و اساسی انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی