16 دستگاه اجرایی مکلف به حمایت از ورزش جانبازان و معلولان هستند


16 دستگاه اجرایی مکلف به حمایت از ورزش جانبازان و معلولان هستند

اردبیل - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشور گفت: طبق مصوبه شوای عالی انقلاب فرهنگی 16 دستگاه اجرایی موظف به حمایت و ارائه خدمات به ورزشکاران جانباز و معلول هستند.

سیدمحمد شروین اسبقیان روز چهارشنبه در مجمع سالیانه هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان اردبیل افزود: عمل به این مصوبه بین دستگاهی لازم‌الاجرا در تمامی استان‌های کشور عمده مشکلات ورزش جانبازان و معلولان را حل خواهد کرد و فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان در پی عملیاتی کردن آن هستند.

وی از فعالیت ورزشی بیش از ۷۵ هزار جانباز و معلول در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۲۵ هزار جانباز و معلول به طور حرفه‌ای در ورزش فعالیت می‌کنند.

رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین افزود: تمامی ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا می‌کنند چرا که جانبازان و معلولان با توجه به شرایط خاصی که دارند باید بیشتر از سایر ورزشکاران پروتکل‌های بهداشتی اعلامی را رعایت کنند.

اسبقیان با اشاره به تعطیلی تمامی اردوهای این فدراسیون گفت: البته برای آمادگی ورزشکاران ارتباط مربیان با ورزشکاران کاملا قطع نیست.

او با بیان اینکه استان اردبیل قهرمانان زیادی به جامعه ورزش کشور و جهان معرفی کرده است، اظهارداشت: ورزشکاران جانباز و معلول اردبیل در میادین مهمی مانند پاراالمپیک، مسابقات جهانی و پاراآسیا با درخشش بی‌نظیر خود پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز در آورده و مردم ایران را خوشحال کرده‌اند.

وی استعدادیابی، برگزاری منظم و مرتب مجمع سالیانه و ارائه گزارش دقیق به اعضای مجمع و راه‌اندازی هیات در تمامی شهرستان‌ها را از جمله وظایف هیات ورزش های جانبازان و معلولین در استان‌ها برشمرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام