استمرار خدمت کریمانه مرکز نیکوکاری مسجد امام رضا(ع) به محرومان


استمرار خدمت کریمانه مرکز نیکوکاری مسجد امام رضا(ع) به محرومان

حجت‌الاسلام حسینی گفت: مسجد امام رضا(ع) در دهه کرامت امسال، 2500 پرس غذای گرم میان نمازگزاران این مسجد و نیازمندان و همچنین 400 بسته ارزاق میان خانواده‌های محروم توزیع کرد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید فخرالدین حسینی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نماز جماعت طبق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد و مطابق با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در مسجد امام رضا (ع) برگزار می شود، اظهار کرد: همه نمازگزاران ملزم هستند از ماسک و دستکش و مهر و کتاب های قرآن و ادعیه شخصی استفاده کنند.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) (واقع در تهران، خیابان اشرفی اصفهانی، بالاتر از حکیم، نرسیده به پل همت) در ادامه با بیان اینکه این مسجد از دوره شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و ۲۰۰ بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع کرد که 400 عدد آن در دهه کرامت بود، افزود: این مسجد با کمک نمازگزاران و خیران همچنان اقدام به تهیه و توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان همسو با رزمایش مواسات و همدلی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مسجد امام رضا(ع) همچنین در دهه کرامت امسال ۲۵۰۰ پرس غذای گرم به یاد شهدای این مسجد میان نمازگزاران و نیازمندان به ویژه افراد آسیب دیده در دوره کرونا توزیع کرد.

حسینی درباره برنامه های مسجد امام رضا (ع) در فصل تابستان، گفت: متاسفانه، به دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی خانواده ها درباره سلامتی فرزندان شان، امکان برگزاری تمام برنامه های درنظر گرفته شده از سوی پایگاه های بسیج امام رضا (ع) و الزهرا (س) این مسجد وجود ندارد و صرفا برنامه هایی که قابلیت اجرا در پیام رسان هایی همچون سروش و ایتا دارد اجرا می شوند.

وی اضافه کرد: امسال از حدود دو ماه پیش برنامه ریزی شده بود تا گروه جهادی ای که شامل ۱۰۰ جوان و با مدیریت یک روحانی به نام حجت الاسلام جعفری است، کار برنامه ریزی و اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت مسجد امام رضا (ع) را انجام بدهند که فعالیت این گروه با توجه به شرایط ویروس کرونا به صورت محدود انجام می شود.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) تاکید کرد: پایگاه های بسیج امام رضا (ع) و الزهرا(س) در فصل تابستان سال 1398، لیگ مسابقات فوتبال را با حضور 200 تیم و شرکت دو هزار نفر برگزار کرد که قرار بود امسال نیز برگزار شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن نیست.

وی درباره سایر فعالیت های مسجد امام رضا (ع) ابراز کرد: مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 1398 در این مسجد تاسیس شد و هر ماه کمک های نقدی و غیر نقدی به ۱۲۰ خانواده ارائه می کند.

حسینی در پایان به تاسیس حسینیه شهدای مسجد امام رضا (ع) در سال 1397 در حیاط این مسجد اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه های هفتگی و مناسبتی این حسینیه نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است و چند برنامه ای هم که در این دوره برگزار کردند با حضور حداقلی مردم بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند