به مراکز درمانی بدهی نداریم


به مراکز درمانی بدهی نداریم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند سال 98, مطالبات بخش دولتی را به صورت 100 درصد تسویه کردیم، گفت: اکنون حتی یک ریال بدهی رسیدگی شده قطعی در خصوص درمان نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای مصطفی سالاری با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه حدود سه و نیم میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی داریم، افزود: بازنشستگان حداقل بگیر دارای بیش از ۲۰ سال سابقه کار، در اسفند ۹۸, حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند و با افزایش سنواتی که هر سال اعمال می‌شود این رقم به بیش از ۲ میلیون تومان رسید و با افزایش ناشی از متناسب سازی، این عدد برای سنوات مختلف خدمتی متفاوت است.

آقای سالاری ادامه داد: امسال این رقم با توجه به متناسب سازی حقوق بازنشستگان، برای بازنشستگان حداقل بگیر با ۳۵ سال سابقه کار از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حدود ۳ میلیون تومان می‌رسد و برای کسی که ۳۰ سال سابقه کار دارد و حداقل بگیر بوده به حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد و برای کسی که ۲۵ سال کار کرده است بیش از دو و نیم میلیون تومان خواهد بود و به همین شکل کاهش می‌یابد.
وی گفت: میانگین رقم اضافه شده به حقوق بازنشستگان حداقل بگیر سازمان تأمین اجتماعی, ۶۰۰ هزار تومان است، اما با فرمول مورد توافق با کانون بازنشستگان کشور نهایتاً این موضوع در سنوات مختلف اعمال شد و درباره کسانی که حداقل بگیر نبودند و حقوق بیشتری می‌گرفتند هم این افزایش حقوق شامل حالشان شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: از نظر درصد، کسانی که حداقل بگیر هستند بیشتر دریافت می‌کنند.
وی در باره تسهیلات بانکی بازنشستگان گفت: تسهیلات بانکی روال هر سال بود و بیشترین مبلغی که در یک سال تسهیلات قرض الحسنه برای بازنشستگان در سراسر کشور پیش بینی و از طریق کانون عالی بازنشستگان به کانون‌های استانی سهمیه‌هایی داده می‌شد که بازنشستگان به بانک رفاه مراجعه کنند و تسهیلات بگیرند پارسال ۲۰۰ میلیارد تومان بود که امسال با افزایش ۱۰ برابری آن را به ۲ هزار میلیارد تومان رساندیم.
آقای سالاری افزود: با این رقم, ۴۰۰ هزار بازنشسته، وام ۵ میلیون تومانی می‌گیرند در حالی که مبلغ وام پارسال, ۳ میلیون تومان و برای تعداد کمتری بود.
وی اضافه کرد: کانون عالی بازنشستگان به ترتیب اولویت ثبت نامی، بازنشستگان را برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی می‌کنند و نیاز به ضامن و تشریفات ندارند.
آقای سالاری گفت: پارسال دفترچه تأمین اجتماعی به گونه‌ای بود که بنا بر اعلام وزارت بهداشت، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی دولتی در سراسر کشور بدهکار بودیم و معوقات ۱۶ ماهه داشتیم و به بخش خصوصی هم حدود ۶ هزار میلیارد تومان بدهکار بودیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: تأکید رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بود که اعتبار دفترچه‌های اجتماعی را احیاء کنیم و ارتقاء دهیم.
وی اضافه کرد: از ابتدای اسفند سال ۹۸ , مطالبات بخش دولتی را به صورت ۱۰۰ درصد تسویه و فروردین را علی الحساب پرداخت کردیم و اکنون حتی یک ریال بدهی رسیدگی شده قطعی در خصوص درمان نداریم.
آقای سالاری گفت: به همه مراکز درمانی طرف قرارداد اعلام می‌کنیم که حداکثر ۲ تا ۳ هفته پس از دریافت صورتحساب، آن را پرداخت می‌کنیم و کسانی که به نسخه نویسی الکترونیک بپیوندند در ساعت ۱۲ شب همان روز به طور اتوماتیک تسویه می‌کنیم.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس