اقدامات خوبی برای معلولان در ادارات گیلان انجام شده است


اقدامات خوبی برای  معلولان در ادارات گیلان انجام شده است

رشت- ایرنا- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: اقدامات خوبی برای تردد معلولان و استفاده از خدمات در بسیاری از ورودی های ادارات انجام شده است.

محمود قاسم نژاد سه شنبه شب در جلسه دیدار خانواده بهزیستی استان با استاندار گیلان افزود: برای معلولان راهکارهایی برای استفاده از آنها به صورت دستورالعمل ابلاغ شده که در همین راستا بسیاری از ورودی های ادارات برای معلولان مناسب سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد : مناسب سازی اماکن عمومی در دستگاه‌های اجرایی با دستور استاندار در حال پیگیری است و فرمانداران به طور مستمر در جلسات این موضوع را ا در شهرستان های خود پیگیر هستند .

وی در ادامه با اشاره به وظایف متنوع سازمان بهزیستی تصریح کرد:نگاه داشتن تنها یک فرد آسیب دیده در منزل کاری طاقت فرساست اما کار کنان و دست اندرکاران مجموعه بهزیستی زمان بسیاری را برای این افراد صرف می کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در این جلسه گفت: کارکنان بهزیستی از سربازان بی ادعای نظام در دولت هستند و تحولاتی که در حوزه بهزیستی در دولت تدبیر وامید انجام شده در دشوارترین شرایط اقتصادی بوده اما سر بلندترین نتایج را بدنبال داشته است.

حسین نحوی نژاد افزود : راه اندازی اورژانس اجتماعی و مشاوره از بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون کودک و همسر آزاری و خودکشی پیشگیری کرده است.

وی با اشاره به تلاش های کار کنان و دست اندرکاران جهت مراقبت ها و اقدامات حمایتی جامعه تحت پوشش تصریح کرد: در جریان شیوع کرونا افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز تحت پوشش نگهدای می شوند اما هیچ فوتی ناشی از کرونا در این مراکز نداشته ایم. در حالی که در بسیاری کشورها این گونه نبوده است.

وی همچنین از کمک ۸.۵ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان به بهزیستی خبر داد.

۲۱ تا ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی است، شعار امسال این هفته "شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده "نام گرفته است.

بر اساس آخرین آمار؛ ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می برند.

گیلان دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری