یحیی مقابل مردی که پیراهن پرسپولیس را پاره کرد


یحیی مقابل مردی که پیراهن پرسپولیس را پاره کرد

اگرچه این سومین باری است که جواد نکونام به عنوان مربی مقابل پرسپولیس صف آرایی خواهد کرد اما او به عنوان بازیکن در چند مقطع و با پیراهن تیم های مقابل مقابل پرسپولیس قرار گرفته است.

به گزارش جام نیوز، اگرچه این سومین باری است که جواد نکونام به عنوان مربی مقابل پرسپولیس صف آرایی خواهد کرد اما او به عنوان بازیکن در چند مقطع و با پیراهن تیم های مقابل مقابل پرسپولیس قرار گرفته و جالب این که این رویارویی ها در هر مقطع با حواشی زیادی همراه بوده است. چه در زمان بازیگری در دربی و به عنوان بازیکن استقلال که پیراهن بنگر را پاره کرد و چه با پیراهن پاس که مقابل پرسپولیس از زمین اخراج شد و درنهایت هم در قامت سرمربی که در بازی پرسپولیس و نساجی و در آخرین حضورش در ورزشگاه آزادی برای رویارویی با پرسپولیس شاهد یک تنش تمام عیار بودیم.

دیداری که سال قبل در ورزشگاه آزادی انجام شد و نکونام مقابل مربی سابق اش برانکو قرار گرفت. در آن بازی تکل شدید علی شجاعی روی پای کمال کامیابی نیا و کارت زرد دوم برای مهاجم نساجی باعث شد تا نکونام به شدت علیه داوری موضع گیری کرده و این اعتراض ها آغازگر درگیری عجیبی بین بازیکنان و کادرفنی نساجی و پرسپولیس شد.

نکونام در دقایق پایانی بازی و حتی در پایان مسابقه نقش اول تنش ها را بازی کرد و درنهایت نیز با ایگور پانادیچ، دستیار برانکو درگیری پیدا کرد و به خاطر مصاحبه مطبوعاتی و کنایه هایی که به تیم برانکو زد، از سوی کمیته انضباطی جریمه شد.

در بازی رفت دو تیم پرسپولیس و فولاد نیز اعتراض های نکونام به داور بازی ادامه داشت و سرمربی فولاد علاوه بر اعتراض های پیاپی به داور وسط و کمک او، نسبت به تصمیم داور در صحنه پنالتی به شدت معترض بود و با دریافت کارت زرد داور جریمه شد. جدالی که درنهایت با پیروزی یک بر صفر شاگردان کالدرون در ورزشگاه خانگی فولاد به پایان رسید.

اسم نکونام برای اولین بار مقابل پرسپولیس پروین شنیده شد

نکونام در زمان بازیگری درچند مقطع در متن حواشی قرار گرفت. اصلا در فوتبال ایران اولین باری که اسم جواد نکونام بر سر زبان‌ها افتاد به بازی مقابل پرسپولیس برمی‌گردد. در سال ۱۳۷۷ پرسپولیسی‌ها روزهای خوشی با علی پروین داشتند؛ آن‌های ۱۴ بازی پشت سر هم برده بودند و کمتر تیمی یارای مقابله با تیم علی پروین را داشت. پرسپولیس بعد از 14 پیروزی در لیگ باید مقابل پاس تهران قرار می‌گرفت که هدایت اش بر عهده‌ محمود یاوری با تجربه بود. یاوری در آن بازی جواد نکونام ۱۸ ساله را که معمولا در خط هافبک بازی می‌کرد، در سیستم ۲-۵-۳ خود به عنوان یکی از ۳ مدافع مرکزی به زمین فرستاد. نکونام در آن بازی درخشید و پاس تهران موفق شد با نتیجه‌ی ۲ بر یک از سد پرسپولیس بگذرد اما پرسپولیس در پایان آن فصل با ۱۲ امتیاز اختلاف نسبت به استقلال قهرمان شد.

درخشش نکونام از همین بازی شروع شد و او با پیراهن پاس بارها مقابل پرسپولیس قرار گرفت و حتی یک بار نیز از زمین اخراج شد. در بازی پرسپولیس و پاس در لیگ پنجم بود که جواد نکونام از زمین بازی اخراج شد و در نهایت پرسپولیسی‌ها آن بازی را با تک گل ابوالفضل حاجی‌زاده بردند.

پوشیدن پیراهن تیم محبوب و پاره کردن پیراهن پرسپولیس

نکونام پس از درخشش در پاس و تیم ملی فوتبال ایران، به امارات و اروپا رفت و پس از سال ها حضور در فوتبال اروپا برای ادامه بازیگری به ایران برگشت و پیراهن تیم محبوبش را انتخاب کرد.

نکو که یک استقلالی متعصب بود، پیراهن آبی را پوشید. پس از بازگشت پرسر و صدا از اسپانیا علی فتح الله زاده جواد نکونام را به عضویت استقلال درآورد و مدعی شد شاه ماهی نقل و انتقالات را جذب کرده است. نکونام در آن فصل عملکرد خوبی داشت و همراه با استقلال توانست لیگ برتر را فتح کند. تقابل او با محسن بنگر در دربی رفت همان فصل تا مدتها سوژه‌ی اصحاب رسانه و هواداران دو تیم بود جایی که در یک صحنه نکونام وقتی می‌خواست با بنگر یارگیری کند پیراهن او را پاره کرده اما این صحنه توسط داور مسابقه پنالتی گرفته نشد. در حالی که در کارشناسی های داوری بعد از بازی این صحنه پنالتی تشخیص داده شد که همین امر هم در آن برهه برای جواد نکونام که در آن زمان کاپیتان تیم ملی هم بود مشکلات فراوانی ایجاد کرد.

در دربی 77 هم جواد نکونام در صحنه ای از بازی پایش را روی سر خلعتبری گذاشت که این حرکت از سوی بسیار از کارشناساسن داوری باید با اخراج مواجه می شد اما دااور مسابقه این صحنه را ندید و جالب این که این بازیکن در پایان مسابقه به عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شد.

نکونام مقابل پرسپولیس در تمام دربی ها سعی می کرد از نظر روحی بازیکنان حریف را تحت تاثیر قرار دهد. به گونه ای که برخی بازیکنان پرسپولیس تاکید داشتند که در یکی از دربی ها، قلعه نویی به نکونام و تیموریان ماموریت داده بودتا هر لحظه علیه سوت های داور موضع گیری کرده و به او اعتراض کنند تا داور بازی تمرکز خود را از دست بدهد.

به هر روی او با پیراهن آبی چهار بار نیز در دربی های بزرگ پایتخت حضور پیدا کرد و عجیب این که هر ۴ بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. موضوع زمانی جالب می شود که بدانیم بعد از رفتن نکونام از استقلال، آبی پوشان پایتخت در ۴ دربی بعدی ۳ بار مقابل رقیب سنتی خود پرسپولیس شکست خوردند!

آخرین باری هم که نکونام به عنوان بازیکن مقابل پرسپولیسی‌ها قرار گرفت به لیگ پانزدهم برمی‌گردد که در آن بازی سایپا با هدایت مجید جلالی موفق شد با نتیجه‌ ۲ بر یک از سد پرسپولیس تهران بگذرد. سایپا آخرین باشگاه ایرانی بود که نکونام پیراهن اش را به تن کرد.

نکونام مربی، دو تقابل و دو شکست مقابل پرسپولیس

نکونام پس از بازیگری به مربیگری روی آورد. او برای اولین بار مربیگری را در دوره کوتاهی به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش تجربه کرد، و در ادامه در لیگ آزادگان سرمربی تیم خونه به خونه شد. او بعد از جدایی از این تیم بابلی، هدایت نساجی را بر عهده گرفت و با قائمشهری‌ها به لیگ برتر صعود کرد.

نکونام در نیم فصل اول لیگ هجدهم که هدایت نساجی را برعهده داشت، در هفته ششم برابر پرسپولیس قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر یک در ورزشگاه آزادی بازنده شد. او برای دومین بار به عنوان سرمربی در لیگ نوزدهم و در بازی رفت مقابل پرسپولیس کالدرون قرار گرفت که در آن بازی هم در خانه با یک گل مغلوب شد. جدال نکونام و پرسپولیس در روز پنجشنبه سومین جدال او با سرخ ها در قامت سرمربی، در بازی های رسمی محسوب می شود.

جدال نکونام مقابل کاپیتان یحیی

حالا جواد نکونام پس از سال ها تقابل با پرسپولیس به عنوان بازیکن و مربی، روز پنجشنبه باید به مصاف پرسپولیس برود. نکو در یک بازی بدون تماشاگر باید مقابل هم تیمی و کاپیتان سابقش یحیی گل محمدی قرار بگیرد. این دوئل جذاب و زیبا را از دست ندهید. آن هم با این پیش فرض که یحیی در صورت پیروزی بر نکونام قهرمان لیگ لقب خواهد گرفت.

طرفداری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حسنین الحلو داور محفل و همسرش را بهتر بشناسید