پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در مشهد راه‌اندازی می‌شود


پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در مشهد راه‌اندازی می‌شود

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پنجره واحد فیزیکی از سوی مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی تا پایان تیرماه امسال در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

علی رسولیان روز سه شنبه در نشستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صدور مجوزهای کسب و کار در محل استانداری خراسان رضوی افزود: مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار پیشنهاد ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار را در شهر تهران و برای شرکتهای محدود مطرح و با جدیت پیگیری کرد و در این راستا پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در شهر تهران در ۱۰ خرداد ماه امسال راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: حسب دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی مقرر شده است این پنجره واحد فیزیکی به صورت آزمایشی در چهار استان اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی تا پایان تیرماه راه‌اندازی و سپس این پنجره برای تمامی استانها به فراخور میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی تاسیس می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پنجره واحد فیزیکی به مکانی گفته می‌شود که در آن نمایندگان تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با شروع یک کسب و کار حضور دارند و خدمات به متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار ارایه می‌دهند.

رسولیان افزود: کل زمان فرآیند شروع کسب و کار در این پنجره واحد می‌بایست در مدت چهار روز انجام گیرد و ارایه خدمات به نحوی باشد که فرد به هیچ عنوان برای انجام مراحل شروع کسب و کار به مکانهای دیگر یا سازمان و دستگاه ذیربط مراجعه نکند و تمامی فرآیند را در همان پنجره واحد فیزیکی به انجام برساند.

وی ادامه داد: اهداف راه‌اندازی این پنجره عبارت است از افزایش امتیاز و ارتقا جایگاه ایران در نماگر شروع کسب و کار شاخص بین المللی کسب و کار بانک جهانی، بهبود فضای واقعی کسب و کار و تسهیل امور مربوط به شروع فعالیت فعالان اقتصادی در همه استانها.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صدور مجوز کسب و کار شامل مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، روزنامه رسمی ایران، اتاق بازرگانی، شرکت پست، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو این پنجره واحد فیزیکی هستند.

رسولیان افزود: محل فعلی پنجره واحد فیزیکی مشهد در محل ساختمان شماره ۲ اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی واقع در بلوار وکیل آباد خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403