جامعه پساکرونا بانشاط، شاداب و امیدوار باشد/ مهارت آموزی نهادینه شود


جامعه پساکرونا بانشاط، شاداب و امیدوار باشد/ مهارت آموزی نهادینه شود

استاندار گیلان، با بیان اینکه جامعه امروز و پساکرونا باید با نشاط، شاداب و امیدوار همراه با بهدشاتی روانی و اجتماعی باشد، گفت: مهارت آموزی یکی از حوزه های خدمات اجتماعی است و باید به مددجویان مهارت بیاموزیم.

ارسلان زارع در دیدار با خانواده بهزیستی استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس بهزیستی، اظهار کرد: خدمت رسانی در سازمان بهزیستی یکی از عالی ترین عرصه های ارائه خدمات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بهزیستی سازمانی تخصصی در امر رفاه و عدالت اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات خالصانه و فداکارانه و دلسوزانه به جامعه هدف همراه با حفظ ارزش و کرامت والای انسانی بسیار ارزشمند است و شاهد همیاری مردم و خیرین و نیکوکاران در این خدمت رسانی نیز هستیم.

استاندار گیلان، با اشاره به ارزشمندی معنوی خدمت به مردم، تصریح کرد: بنا به تعبیر قرآن، خدمت گزاری برای افراد مستمند و دارای آسیب اجتماعی در پیشگاه الهی دارای اجر و قرب است و رضایت و خوشنوری خداوند را به دنبال دارد.

زارع، با بیان اینکه مخاطبان بهزیستی در سایه اقدامات برنامه ریزی شده این نهاد احساس تنهایی و بی پناهی نمی کنند، گفت: ایجاد امنیت و آرامش برای جامعه هدف بسترساز امیدآفرینی در جامعه است. امروزه مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری در کنار امیدآفرینی و امیدبخشی به جامعه کار بزرگی برای تقویت اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی در کشور محسوب می شود.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی بین نهادهای دارای مسئولیت ارائه خدمات اجتماعی، خاطرنشان کرد: این سازمان ها باید در کنار برنامه ریزی های دولتی، بیش از پیش از حمایت های سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی و خیرین بهره مند شوند، زیرا دولت تدبیر و امید خواستار تقویت رابطه نهادهای اجتماعی دولتی با بخش خصوصی است.

استاندار گیلان، با اشاه به ظرفیت بالای سازمان های مردم نهاد در رساندن خدمات به گروه هدف، اضافه کرد: زمانی که مدیریت خدمات اجتماعی به سمت مردم هدایت و نقش دولت راهبردی و نظارتی شود، بیشتر به اهداف مد نظر دست پیدا خواهیم کرد.

زارع، با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی با علاقه و اثربخشی بیشتری در عرصه ارائه خدمت نقش آفرینی می کنند، متذکر شد: توجه به این اصل راهبردی، مورد توجه نظام و دولت تدبیر و امید است.

وی شیوع کرونا را موجب درگیری جامعه به ویژه جامعه هدف بهزیستی با مسائل بهداشتی دانست و بیان کرد: شاهد تحقق نتایج مطلوب بهداشتی و درمانی در مراکز نگهداری بهزیستی از جمله آسایشگاه سالمندان بودیم که دستاوردی ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی است، در حالی که بسیاری از کشورهای توسعه یافته از نظر سخت افزار در این حوزه عملکرد مناسبی نداشتند.

استاندار گیلان، با اشاره به حضور به موقع، اثرگذار و همه جانبه سازمان های مردم نهاد و خیران در عرصه های اجتماعی، گفت: هر کجا که جامعه نیازمند بود، خیران در کنار مردم به ویژه طبقه ضعیف قرار گرفتند و استان گیلان در این عرصه سوابق درخشان دارد.

زارع، خدمات بهداشتی و درمانی سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی در جریان کرونا را نمونه ای دیگر از نقش آفرینی نیکوکاران در کنار دولت دانست و خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم ارائه خدمات اجتماعی تنها منحصر به یک نهاد و سازمان نیست و اینگونه اقدامات باید فراگیر باشد، زیرا جامعه امروز نیازمند کسب توانمندی های بیشتر است و اگر گفتمان مهارت آموزی و توانمندسازی را در بین اقشار مختلف جامعه تبیین و نهادینه کنیم، به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه جامعه امروز و پساکرونا باید با نشاط، شاداب و امیدوار همراه با بهداشت روانی و اجتماعی باشد، اظهار کرد: دولت با وجود همه محدودیت ها در مسیر مددکاری و کاهش مشکلات اقتصادی مددجویان به ویژه خانواده های نیازمند تلاش می کند، اما مهارت آموزی نیز یکی از حوزه های خدمات اجتماعی است و باید به مددجویان مهارت بیاموزیم.

استاندار گیلان، مهارت آموزی را مفیدتر، موثرتر و مهمتر از کمک مالی دانست و اضافه کرد: در این راستا طی سال جاری و سال های آتی برنامه های ویژه ای داریم تا مددجویان کمتر نیازمند حمایت باشند و خودشان از دیگران حمایت کنند.

زارع، با تاکید بر لزوم بروز استعدادها و شکوفایی خلاقیت های مددجویان، یادآور شد: ایجاد زمینه رشد در جامعه هدف بهزیستی گامی بزرگ در جهت تحقق عدالت اجتماعی است.

وی همچنین خواستار توجه شهرداران به مناسب سازی اماکن عمومی شهری شد و عنوان کرد: مناسب سازی ادارات دولتی و اماکن عمومی در کمیته های برنامه ریزی شهرستانی مورد توجه فرمانداران قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی