استاندار کردستان: دستگاه‌های اجرایی در واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام پیشگام باشند


استاندار کردستان: دستگاه‌های اجرایی در واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام پیشگام باشند

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با اشاره به اینکه امسال 360 میلیارد ریال برای واگذاری طرح‌های عمرانی نمیه تمام به بخش خصوصی تعیین شده است، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی دلبسته این طرح‌ها نباشند و به منظور تسریع در خدمت رسانی به مردم و کاهش هزینه‌های دولت برای واگذاری آنها پیشگام باشند.

بهمن مرادنیا عصر چهارشنبه در چهارمین شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: انتظار می‌رود با ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار و کمک بلاعوض از محل تبصره ۱۹ قانون برنامه بودجه (تامین سه درصد هزینه طرح‌های عمرانی واگذار شده از سوی دولت) ۱۰ تا ۱۲ طرح شناسایی شده نیمه تمام در استان به بخش خصوصی واگذار شود.

وی اضافه کرد: در صورت تحقق واگذاری این طرح‌ها، پنج هزار میلیارد ریال طرح نیمه تمام عمرانی استان که نقش بسزایی در ارایه خدمات به مردم در آنها تعریف شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی تکمیل شده و به‌بهره برداری می‌رسند.

استاندار کردستان با اشاره به نقش خطیر شورای برنامه ریزی در تسریع ارایه خدمات دولت به مردم افزود: این شورا با وسواس تمام نسبت به توزیع اعتبارات استان در شهرستان‌ها اقدام کند تا مطالبه به حق مردم از برخورداری خدمات دولت به خوبی محقق شود.

مرادنیا همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی، کم برخوردار بودن استان از برخی خدمات و جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی یادآور شد: انتظار می‌رود مسوولان دستگاه‌های اجرایی در خصوص جذب اعتبارات و هزینه کرد آنها در توسعه خدمات دولت و نظام به مردم تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی شده حدود ۳۰ طرح ملی استان در بخش های آب، راه، عمران و خدمات از جمله راه آهن سنندج - همدان، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد، جاده جدید مریوان - سنندج، آبرسانی به شهرهای مریوان، سقز و کامیاران تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان همچنین با اشاره به اینکه امسال پاداش بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی باید از محل فروش اموال بلا استفاده آنها تامین و پرداخت شود، گفت: در صورتی که دستگاهی اقدام به معرفی اموال بلا استفاده نکند شورای برنامه ریزی طبق قانون اختیار فروش این اموال شناسایی شده را دارد.

مرادنیا یادآور شد: دستگاه ها در صورت خود معرف بودن این اموال می توانند ۵۰ درصد درآمد را صرف پرداخت پاداش بازنشستگان خود کنند و ۵۰ درصد را نیز صرف هزینه‌های عمرانی طرح های نیمه تمام می‌شود اما در غیر این صورت از در آمد حاصله حق استفاده ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...