شرکت کنندگان در جشنواره مطبوعات البرز آثار خود را مکتوب ارسال کنند


شرکت کنندگان در جشنواره مطبوعات البرز آثار خود را مکتوب ارسال کنند

کرج - ایرنا - مدیرعامل خانه مطبوعات استان البرز گفت: افرادی که آثار ارسالی خود را برای شرکت در چهارمین جشنواره خانه مطبوعات این استان بارگذاری کردند، این آثار را به صورت مکتوب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رضا عباس زاده روز سه‌شنبه با یادآوری تمدید مهلت ارسال آثار تا بیست و هفتم تیرماه، از اصحاب رسانه و افرادی که در این جشنواره شرکت کردند درخواست کرد تا آثار ارسالی خود را علاوه بر بارگذاری، به صورت مکتوب به دبیرخانه جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ارسال کنند.
وی یادآور شد: چهارمین جشنواره مطبوعات البرز در ۲ بخش اصلی و موضوعی با همکاری خانه مطبوعات و اختتامه آن ۱۵ مرداد به مناسبت روز خبرنگار برگزار می‌شود.
مدیرعامل خانه مطبوعات البرز گفت: بخش‌های اصلی جشنواره شامل مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس (خبری، غیرخبری)، خبر، گزارش(خبری، تحلیلی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور است.
عباس‌زاده افزود: بخش های موضوعی شامل رونق تولید(حمایت از کالای ایرانی)، جهش تولید، توسعه استان البرز، حقوق شهروندی، دین و معنویت، نشاط اجتماعی، خانواده و سبک زندگی، آب و محیط زیست، چالش‌ها و آسیب های اجتماعی (طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری و فقر) و نظام سلامت با محوریت ویروس کرونا خواهد بود.
هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و نیز توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات عنوان شده است.

متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند تا ۲۷ تیر ۹۹ با مراجعه به پایگاه اینترنتی خانه مطبوعات استان آثار خود را بارگذاری کنند. اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری البرز سوم شهریور ۱۳۹۵ برگزار شده بود.

از مجموع ۲۱۸ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۳۷ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۸ دوهفته نامه، ۴۱ ماهنامه، ۶ دوماهنامه، ۲۸ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۳ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و سه هفته نامه، هفت ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه و یک سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها