تفاهم نامه حمایت از زیر ساخت های فرهنگی و هنری و اعطای تسهیلات به اهالی فرهنگ و هنر


تفاهم نامه حمایت از زیر ساخت های فرهنگی و هنری و اعطای تسهیلات به اهالی فرهنگ و هنر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تفاهم نامه تا نیمه نخست مرداد ماه عملیاتی می شود.

"حسین کلانتری" از وضعیت فرهنگی و هنری استان و عملکرد اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گزارشی ارائه داد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود هنرمندان شاخص و توانمند و اهالی قلم و رسانه در وضعیت مطلوب و خوبی قرار دارد.
وی در این دیدار ضمن اشاره به چگونگی شاخص های فرهنگی و هنری در استان، تصریح کرد: مجموعه هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و قلم کهگیلویه و بویراحمد در بحران کرونا در جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی خوب به افکار عمومی و مردم استان عملکرد قابل قبولی داشته و شایسته تقدیر هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بخش مهمی از بسترسازی فرهنگی و آگاهی بخشی اصولی در جامعه منوط به حرکت و قلم های شیوا، رسا و نگاه بی طرف خبرنگاران است.
کلانتری تاکید کرد: با توجه به موج های مهم رسانه ای در سطح جهان و به تبع آن در کشور ما خبرنگاران و اصحاب قلم تاکنون حرکت های مفیدی در بسترهای مختلف شکل داده و نقش اساسی در الگوسازی و تبیین ظرفیت های توسعه ای در کشور و استان ایفا کردند.
وی ضمن تشکر از دغدغه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به وضعیت حوزه فرهنگ و هنر و تحول در نقاط محروم خواستار زمینه همکاری مشترک جهت ایجاد خدمات بیشتر به فرهنگ و هنر استان و حمایت از هنرمندان در حوزه های مختلف شد.
وی بیان کرد: دولت در استان از اقشار آسیب دیده حوزه فرهنگ و هنر با اختصاص تسهیلات فرهنگی حمایت خواهد کرد و انتظار می رود در سطح کلان با برنامه ریزی و شناسایی نقاط آسیب پذیر نیز حمایت شایسته و قابل تقدیری از پیشقراولان و پیشتازان عرصه فرهنگ و هنر شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کلید واژه توسعه هر شهر و استانی رشد و ارتقای فرهنگ است، ادامه داد: با به کارگیری ظرفیت های فرهنگی می توان پیوست های اصولی عمرانی، اقتصادی و مبلمان خروجی محوری در مناطق مختلف کشور رقم زد.

"سید عباس صالحی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اهمیت شاخص های فرهنگی و هنری، حضور کلانتری در استان را سرمایه ای بزرگ قلمداد کرد و تصریح کرد: به طور قطع پیشرفت و توسعه، بالاخص توسعه فرهنگی نیازمند همدلی و هم آوایی و نگاه ویژه مدیریتی خواهد بود.
وی با انعقاد تفاهمنامه فی مابین و موضوعات مطروحه موافقت کرد و مقرر شد که این توافقنامه حداکثر تا نیمه مرداد ماه عملیاتی شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توجه ویژه به استان کهگیلویه وبویراحمد و حمایت اهالی فرهنگ و هنر خبر داد و اظهار کرد: دستورات لازم برای بررسی مطالبات و نیازمندی های استان کهگیلویه و بویراحمد داده خواهد شد.
"محمدعلی پیر سبزی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار گزارشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان ارائه داد و خواستار توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
وی به وجود استعدادها و پتانسیل های خوب فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و خواستار نگاه ویژه به این اهالی و حمایت همه جانبه از آنان به ویژه آثار فاخر شد.
به گزارش ایسنا، "حسین کلانتری"استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کلانتری را در این دیدار همراهی کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی