خیران سمنانی برای ساخت 746 کلاس درس دست به کار شدند


خیران سمنانی برای ساخت 746 کلاس درس دست به کار شدند

سمنان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی خیران مدرسه ساز در سطح این استان گفت:هم اکنون ساخت 746 کلاس درس توسط خیران این استان در حال انجام است.

سعید هژبری عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد که اکنون ۱۰۰ طرح عمرانی در نقاط مختلف استان سمنان از سوی اداره کل متبوع او در دست اجرا است.

وی حمایت مسوولان ارشد استان سمنان در جلب نظر خیران و اقشار مردم برای ساخت مدارس را بسیار مهم و کلیدی ذکر کرد و افزود: مسوولان استانداری سمنان در صورت صلاحدید می‌توانند در نشست‌های مختلف با فعالان اقتصادی و خیران، اهمیت و ضرورت ساخت مدرسه در استان را بازگو کنند.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد مدارس استان سمنان تخریبی و ۳۰ درصد از آن نیازمند مقاوم سازی است گفت: با جلب نظر خیران می‌توان برای ساخت و بازسازی این مدارس اقدام کرد.

هژبری افزود: در سال ۹۶ اعتبار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ۴۲۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۸ به یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس را در شهرستان‌ها فاقد اداره شهرستانی ذکر کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش هایی است که این اداره کل در سال های گذشته با آن مواجه بوده است و باید این دغدغه رفع شود.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز