متخلفان قطع درخت در سقز شناسایی شدند


متخلفان قطع درخت در سقز شناسایی شدند

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز از شناسایی دو برادر که اقدام به قطع درختان روستای خوشه‌دره این شهرستان کرده بودند خبر داد و گفت: متخلفان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

سهراب احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر قطع درختان بید خود رو در روستای خوشه دره سرشیو، شب گذشته نیروهای حفاظت این اداره اقدام به گشت زنی و بررسی و پایش خودروهای عبوری از این منطقه کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه موفق به رویت و توقیف خودروی حامل چوب درختان مذکور نشدیم، افزود: صبح امروز به روستای خوشه دره عزیمت و ضمن یافتن مکان درختان قطع شده و شناسایی متخلفین، برگ بازجویی را تکمیل و متخلفین را جهت تکمیل پرونده و معرفی به دادگستری به این اداره احضار کردیم.

وی اضافه کرد: در مسیر بازگشت از این ماموریت، تعدادی تخریب و تصرف مراتع در اطراف روستای مذکور مشاهده و سپس مستند سازی گردید که برای این مورد هم در مرحله شناسایی متخلفین هستیم و بزودی به اطلاع عموم خواهیم رساند.

احمدی با اشاره به اینکه دیشب در گشت زنی های بنده و معاون اداره، در گلوگاه های شهرستان سقز، کامیون های حامل چوب پایش شدند، یادآور شد: تا ساعت دو بامداد، سه کامیون حامل چوب متوقف و پس از بررسی محموله و حصول اطمینان از خودرو و ملی نبودن درختان قطع شده به آنها اجازه تردد داده شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز به ماده ۴۲ قوانین حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص بریدن، ریشه کن کردن و سوزاندن نهال و درخت، جریمه نقدی و زندان را برای خاطیان در پی دارد، اشاره کرد و بر برخورد با متخلفین این حوزه تاکید کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی