نیرو‌های امنیتی روسیه 5 تروریست داعش را دستگیر کردند


نیروهای امنیتی روسیه درعملیاتی موفق پنج شهروند روس عضو گروه تروریستی داعش را در جنوب این کشور دستگیر کردند.

صراط:

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که طی یک عملیات نظامی پنج تروریست داعش را در منطقه «راستوئف» در جنوب این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش فارس بخش امنیت فدرال روسیه با انتشار بیانیه‌ای از یافتن 6 داعشی که پنج تن آنها روس و یکی دیگر از اتباع کشورهای آسیای مرکزی بود خبر داد. بخش امنیت فدرال روسیه در این باره اعلام کرد: «آن‌ها قصد حمله به ماموران پلیس و اقدامات تروریستی از قبل برنامه ریزی شده در مراکز آموزشی و پزشکی را داشتند.»

در جریان عملیات برای دستگیری این 6 نفر، سردسته تروریست‌ها به محض مواجهه با نیروهای امنیتی، با کشیدن چاشنی انفجاری خودکشی کرد اما پنج تن دیگر دستگیر شدند. روسیه اعلام کرده در جریان این عملیات ماموران روس و شهروندان ساکن منطقه آسیبی ندیدند.

بنابر اعلام بخش امنیت فدرال روسیه، در جستجوی محل اختفای این افراد یک وسیله انفجاری دست ساز، مقادیری سلاح‌های خودکار، مهمات و مواد مخدر یافت شد.

چندی قبل نیروهای امنیتی روسیه طی عملیاتی ویژه، هفت نفر از تروریست‌های مرتبط با داعش را در حومه مسکو دستگیر کردند. اعضای این گروه از سال 2016 فعالیت خود را برای به خدمت گرفتن نیروهایی برای ملحق شدن به داعش آغاز کرده بودند. علاوه بر این، این گروه در تمام این مدت به تهییج حملاتی علیه نیروهای انتظامی روسیه پرداخته بودند. بنابر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه ، افراد دستگیر شده اتباع روسیه، منطقه قفقاز جنوبی و آسیای میانه بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا