تکلیف دستگاه‌های اجرایی حوزه پسماند قزوین باید مشخص شود


تکلیف دستگاه‌های اجرایی حوزه پسماند قزوین باید مشخص شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خواستار مشخص شدن شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی در حوزه پسماند شد.

حسن عباس‌نژاد بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه پسماند استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه در بخش پسماند، هیچ یک از دستگاه‌های ذیربط در این حوزه به وظایف خود عمل نمی‌کنند تا جایی که با برپایی چندین جلسه طی سال جاری، تذکرات ما به هیچ عنوان نتیجه بخش نبوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی روزهای گذشته در حوزه پسماند روستایی، قزوین به عنوان استان پایلوت در کشور انتخاب شد و با ورود صندوق ملی محیط زیست در این حوزه، وعده کمک‌های مالی نیز در این بخش شده است.

این مسوول محیط زیست خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ لندفیل برای استان قزوین با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که پس از عقد قراردادهای لازم به بخش رودبار الموت شرقی و آوج تحویل داده خواهد شد.

عباس‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات موجود در این بخش، پسماندهای بین راهی است که براساس ماده ۸ قانون، به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سپرده شده که اقدامات لازم نیز در این زمینه تاکنون صورت نگرفته است.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین از پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی به عنوان یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی استان قزوین یاد کرد و گفت: خوشبختانه قزوین در این بخش نیز به عنوان یکی از استان‌های پایلوت شناخته شده و به زودی نیز اعلام می شود.

عباس‌نژاد یادآور شد: در حوزه پسماندهای روستایی، در صورتی که بخشداران و دهیاران اقدام به رهاسازی زباله‌های مناطق خود در حاشیه بستر رودخانه‌ها و یا محیط‌های پیرامونی کنند، با آنان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !