برگزاری 17 میلیون آزمون در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان


برگزاری 17 میلیون آزمون در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان

حجت الاسلام رستمی گفت: بیش از 23 میلیون مراجعه به سامانه مرکز آموزش مجازی داشتیم و 17 میلیون آزمون برگزار شد.

برگزاری 17 میلیون آزمون در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست خبری اختتامیه آموزش‌های مجازی دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها در ایام تعطیلات اضطراری مراکز آموزش عالی با موضوع اعلام برنامه‌ها و دستاورد‌های این مرکز اظهار کرد: اتفاق غیر منتظره کرونا در این ابعاد و اثر گذاری تمام محاسبات زندگی را تحت تاثیر قرار داد و بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و روابط انسانی تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت.

او ادامه داد: هر چه پیش می‌رویم ابعاد بیشتری از نگرانی‌ها برای شیوع ویروس کرونا نمایان می‌شود. بی تجربه بودن کشور‌ها فرصتی برای به تجربه گذاشتن تجربه‌های علمی فراهم آمد. در کشور خودمان در ابتدای ورود محدودیت‌ها در مراکز آموزشی شروع شد و در ابتدا تعطیلات هفتگی اعلام می‌شد.

رستمی اضافه کرد: ۱۰ درصد دروس کارشناسی به دروس معارف اختصاص دارد و لذا در این زمینه وظیفه جدی داشتیم. در تمام دنیا بخشی از آموزش دوره کارشناسی به بیان حوزه فرهنگ، اخلاقیات، تاریخ مقررات عمومی آموزش داده می‌شود و در نظام آموزشی ما هم دروس عمومی معارف وجود دارد.

فضای مجازی و تکنولوژی همزاد هستند

او ادامه داد: فضای مجازی و تکنولوژی دو امر همزاد هستند و وابستگی به فضای مجازی امری نگران کننده برای کشور‌هایی که مورد هجوم هویتی هستند. همین امر باعث می‌شود ابزار‌ها و بستر‌های زیر ساخت فضای مجازی به صورتی که تعمیم اهداف سیاست‌ها و راهبرد‌های یک فرهنگ را تضمین کند امری ضروری باشد. خانواده‌های زیادی امروزه نگران نفوذ اربابان تکنولوژی به فضای زندگیشان هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه بیان کرد: ورود به فضای مجازی اجتناب ناپذیر بود و این غالب خودش را بر زندگی انسان‌ها تحمیل کرد. دوره‌ای که بتوان فضلی مجازی را نادیده گرفت گذشته است.

رستمی ادامه داد: فضای مجازی باید تضمین سلامت و اقتصاد جامعه را فراهم کند. فضای مجازی تهدید‌ها و فرصت‌های فراوانی را پیش روی جامعه قرار می‌دهد. فضای مجازی حوزه فرصت و تهدید است و یکی از این فرصت‌ها آموزش مجازی است. عدالت آموزشی یکی از دغدغه‌های آموزش عمومی و آموزش عالی کشور به شمار می رود. برای فراهم کردن عدالت آموزش محدودیت‌های زیادی مثل آموزش دهندگان محدودیت‌های اقتصادی خانواده‌ها و فرسودگی رو به رو است که عدالت آموزشی را خدشه دار می‌کند. این مسائل دغدغه‌های طالب عدالت در کشور بود. یک ابزار راحت و سریع برای ایجاد عدالت آموزشی فضای مجازی است که در آموزش دروس معارف به حد مناسبی رسیده ایم.

او در ادامه با بیان اینکه موضوع از بین رفتن انحصار در ارائه آموزش به واسطه ایجاد مرکز آموزش مجازی از بین رفت ادامه داد: آموزش صرفا انتقال اطلاعات نیست و تربیت نقش پذیری مشارکت و تعامل باید در آموزش اتفاق بیفتد. فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین فضای حقیقی شود و این جایگزینی را به هیچ وجه تائید نمی‌کنیم. فضای آموزش مجازی مکمل آموزش است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اضافه کرد: مرکز آموزش مجازی معارف در ابتدا برای یک دوره ۴ هفته‌ای درس طراحی کرد، ولی با مشخص شدن شیوع بحران و اثر گذاری آن تا پایان ترم برنامه ریزی تا پایان ترم انجام شد. تعداد اندکی از دانشگاه‌ها که زیر ساخت لازم را داشتند خودشان دروس معارف را مثل سایر دروس ارائه دادند، اما اکثر غریب به اتفاق دانشگاه‌ها بستر گذراندن دروس معارف را مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان قرار دادند.

او افزود: در ترم جدید کاربرانی که به این سامانه اضافه شدند ۵۳۶ هزار و ۸۹۲ نفر بودند و دانشجویانی در دوره‌های قبل نیز در این سامانه بودند یک میلیون ۱۲۹ هزار و ۴۸۱ نفر بودند که ثبت نام دوره انجام دادند. مجموعا یک میلیون و ۷۷۰ هزار دانشجو در مرکز آموزش مجازی معارف دانشگاهیان ثبت نام کردند. بیش از ۲۳ میلیون مراجعه به سامانه مرکز آموزش مجازی داشتیم و ۱۷ میلیون آزمون برگزار شد. بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون بازدید از صفحات سامانه آموزش مجازی صورت گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: این مرکز ۱۰ درصد آموزش کشور را پوشش داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل