شاسی بلند برقی بی ام و iX3 رونمایی شد


شاسی بلند برقی بی ام و iX3 رونمایی شد

کراس‌اور برقی و تاریخ‌ساز بی‌ام‌و با نام iX3، دیفرانسیل عقب خواهد بود. این محصول، قدرت 282 اسب‌بخار و شعاع حرکتی 460 کیلومتر خواهد داشت.

مدل مفهومی از یک کراس‌اور تمام الکتریکی ساخت بی‌ام‌و، بهار سال ۲۰۱۸ معرفی شد. نسخه‌ی نهایی و تولید انبوه، شباهت زیادی به طرح مفهومی دارد و البته با اصلاحات آیرودینامیک در چرخ‌ها و جلوپنجره، کاهش مصرف انرژی نیز فراهم خواهد کرد. اولین شاسی‌بلند برقی بی‌ام‌و با نام iX3، مطابق انتظار براساس پلتفرم X3 عرضه خواهد شد و طراحی مشابه آن خواهد داشت. در مقایسه با مدل بنزینی، نسخه الکتریکی کاهش ارتفاع ۷/۵ سانتی‌متر دارد تا بیشتر مناسب مسیرهای شهری باشد.

بی‌ام‌و iX3 با یک موتور برقی روی محور عقب تولید می‌شود که ۲۸۲ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مشخصات برای یک کراس‌اور الکتریکی، راضی‌کننده خواهد بود و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۶/۸ ثانیه فراهم خواهد کرد.

شاسی بلند برقی بی ام و iX3 رونمایی شد

شرکت سازنده ادعا می‌کند، شتاب‌گیری iX3 و X3 30i مجهز به پیشرانه توئین‌توربوشارژ ۲ لیتری با قدرت ۲۵۲ اسب‌بخار، مشابه است. البته نباید فراموش کنیم که مدل برقی، نهایت سرعت محدود شده به ۱۸۰ کیلومتربرساعت و شعاع حرکتی ۴۶۰ کیلومتر خواهد داشت. این خودرو مجهز به باتری ۸۰ کیلووات ساعتی است که ۷۴ کیلووات ساعت از ظرفیت آن، قابل استفاده خواهد بود.

بی‌ام‌و iX3، در صورت اتصال به شارژرهای ۱۵۰ کیلووات ساعتی موجود در اروپا، تنها ۳۴ دقیقه زمان می‌برد تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌های خود را، شارژ کند. همچنین با ۱۰ دقیقه شارژ خودرو، می‌توان مسافت ۱۰۰ کیلومتر را پیمود که تقریبا سفرهای درون شهری روزانه را پوشش می‌دهد.

شاسی بلند برقی بی ام و iX3 رونمایی شد

تولید iX3 اواخر سال جاری میلادی در خط تولید بی‌ام‌و-برلیانس چین آغاز خواهد شد. شرکت سازنده، هنوز برنامه‌ای برای فروش این خودرو در امریکا و رقابت با تسلا ندارد. جزئیات بیشتر راجع به قیمت و امکانات iX3 در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

زومیت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور